Svål Fishing: Insjöfiske 2013-11-28 22:05 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Insjöfiske 2013-11-28 22:05

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: Insjöfiske 2013-11-28 22:05

Lördag 23/11

Idag skulle det bli utomsockens fiske med Ove Jansson i ett av hans hemliga gäddvatten.
    Vi bestämde oss att köra lite trolling med Oves 4ms tvålkopp med monterad elsnurra.
    Väldigt intressant eftersom jag inte trollat med ordning tidigare.

Redan efter 10 min var första gäddan landad. Den högg på en Svartzonker McCelly i papegoj-färg.

Vi stannade och nötte av en brant som Ove haft bra vid helgen tidigare. Men som visade sig vara mera svårfiskad idag. Några sporadiska snipor bara så vi börjar köra igen.

Vi körde med fyra spön ute och det högg med jämna mellanrum. McCellyn funkade väldigt bra och levererade ett antal gäddor. Prövade också trolla Mctail med Big tail. Men utan resultat.
    Vi nöter på men ingen storlek att prata om.

Gäddorna som var upp var i riktigt fin kondition. Korta och tjocka! Syndes tydligt att det finns gott om mat.

När vi sitter och skrävlar och dricker en kopp kaffe tjongar det till på mitt spö och det ser ut som spöhållarna ska lossna från båten. Jag hinner bara ta tag i spöet så lägger sig linan på vattnet och gäddan är väck... Suuurt!!
    Man kan bara drömma om va det kan ha varit i andra ändan.

Vi börjar bli lite otåliga och styr mot en vik vi skall kasta i. När vi rundar en udde hugger det på Oves spö. Han drillar fisken och släpper ut Westins jätten igen. När han skall koppla på paravanen och bara håller i linan så hugger det igen på samma spö. Det blir en stund av panik före han får tag på spöet och drillar en femma.
    Proffesionell sportfiskare som han är så krokar han av gäddan i vattnet och blir inte med på bild, "Inga gäddor under 7 i båten" väser han, när jag står och hoppar med kameran,
    Samtidigt detta händer så hugger det även på hans andra spö. Som jag gladeligen vevar in. Detta också en fining på 5kg.

Viken var helt ok. Flera stycken på Phantom och några på tail.
    Vi rundar av för dagen och kan konstatera 17 st tafsgrepp och säkert lika många missade. Gäddorna vägde mellan 3 och 5 kg. Ingen större denna gång. Men dom finns där

Skitfiske!

Marcus

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar