[FONT=Verdana]Efter lite medling hemma igår (min kära sambo tyckte jag skulle städa huset,
men jag tyckte jag kunde göra det sen
så stod jag ute vid kusten ännu en gång.[/FONT]
[FONT=Verdana]Men synen jag såg gjorde inte att jag fick för stora förhoppningar, lite vind,
strålande sol och lägre vattenstånd. [/FONT][FONT=Verdana]Man kanske skulle ha städat huset istället.[/FONT]
[FONT=Verdana]Nåväl, började med att kamma av kustremsan med draget som gav fisk förra gången.[/FONT]
[FONT=Verdana]Efter 2 timmar hade jag inte känt ett pet i grejorna, men det kändes inte så viktigt just då.[/FONT]
[FONT=Verdana]Var skönt att bara få komma ut till kusten så här års, det är ett fantastiskt djurliv där ute nu.[/FONT]
[FONT=Verdana]Såg 10 svanar och en Havsörn.[/FONT]
[FONT=Verdana]Bytte till ett av mina absoluta favoritbeten, "häxan" i orange/svart.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Efter ca 10 kast small det till, efter en snabb drill kunde jag håva en öring kring 50 cm, en fisk som var knallblank med lösa fjäll.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Snacka om oväntat, var mer än nöjd efter den fisken.[/FONT]
[FONT=Verdana]fortsatte att kamma av kustremsan, jag hade två kontakter snabbt efter men det kändes som småsprall.[/FONT]
[FONT=Verdana]Dom släppte ca 5 sek efter huggen.[/FONT]
[FONT=Verdana]Minusgrader gjorde att det var snorhalt på stenarna och spöringarna isade igen.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Tog en kafferast, sen beslöt jag mig att fiska mig tillbaks samma sträcka.[/FONT]
[FONT=Verdana]Efter att jag inte känt något efter hela sträckan så avslutade jag på en plats jag fiskar sällan.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ett ställe man fiskar av på 5min, men som ofta håller fisk.[/FONT]
[FONT=Verdana]Efter några kast så är det fast fisk och dagens andra fisk hamnar i håven.[/FONT]
[FONT=Verdana]En fisk som är lite mindre än den första, även den knallblank.[/FONT]
[FONT=Verdana]Sen är det dags att avrunda dagen och bege sig mer än nöjd hemåt.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Och städningen kan nog vänta till fredag....[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]/[/FONT]
[FONT=Verdana]Andreas Klargård.[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
men jag tyckte jag kunde göra det sen
så stod jag ute vid kusten ännu en gång.[/FONT][FONT=Verdana]Men synen jag såg gjorde inte att jag fick för stora förhoppningar, lite vind,
strålande sol och lägre vattenstånd. [/FONT][FONT=Verdana]Man kanske skulle ha städat huset istället.[/FONT]
[FONT=Verdana]Nåväl, började med att kamma av kustremsan med draget som gav fisk förra gången.[/FONT]
[FONT=Verdana]Efter 2 timmar hade jag inte känt ett pet i grejorna, men det kändes inte så viktigt just då.[/FONT]
[FONT=Verdana]Var skönt att bara få komma ut till kusten så här års, det är ett fantastiskt djurliv där ute nu.[/FONT]
[FONT=Verdana]Såg 10 svanar och en Havsörn.[/FONT]
[FONT=Verdana]Bytte till ett av mina absoluta favoritbeten, "häxan" i orange/svart.[/FONT]
| [FONT=Verdana] |
| [FONT=Verdana]Dagens första[/FONT] |
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Snacka om oväntat, var mer än nöjd efter den fisken.[/FONT]
[FONT=Verdana]fortsatte att kamma av kustremsan, jag hade två kontakter snabbt efter men det kändes som småsprall.[/FONT]
[FONT=Verdana]Dom släppte ca 5 sek efter huggen.[/FONT]
[FONT=Verdana]Minusgrader gjorde att det var snorhalt på stenarna och spöringarna isade igen.[/FONT]
| [FONT=Verdana] |
| [FONT=Verdana]Spöringarna isade rejält[/FONT] |
[FONT=Verdana]Tog en kafferast, sen beslöt jag mig att fiska mig tillbaks samma sträcka.[/FONT]
[FONT=Verdana]Efter att jag inte känt något efter hela sträckan så avslutade jag på en plats jag fiskar sällan.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ett ställe man fiskar av på 5min, men som ofta håller fisk.[/FONT]
[FONT=Verdana]Efter några kast så är det fast fisk och dagens andra fisk hamnar i håven.[/FONT]
[FONT=Verdana]En fisk som är lite mindre än den första, även den knallblank.[/FONT]
[FONT=Verdana]Sen är det dags att avrunda dagen och bege sig mer än nöjd hemåt.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
| [FONT=Verdana] |
| [FONT=Verdana]Vinteröringar i toppkondition[/FONT] |
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]/[/FONT]
[FONT=Verdana]Andreas Klargård.[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)