Minus 3 grader, frost på backen, en strålande klarblå himmel med en sol som är på väg upp och jag sitter i bilen på väg till Nilles sommarställe.
Nille hade redan trailat ut båten så den stod frostig och redo när jag kom ut. Lite pyssel och snart så så hade vi slängt i båten.
Bilder från mobiltelefonen blir ju inte så snygga alltså
Nu hade termometern krupit upp till någon plusgrad och det var en fantastisk höstdag. Vatten temperaturen låg på mellan 2-4 grader och det låg redan en hel del is i vikarna.
Fisket var otroligt trögt även denna gång, vi körde grunt, djupt och däremellan och det resulterade bara i en liten gädda som Nille klippte på en gammal hederlig relaxjigg.
När solen försvann så blev det ruggigt som bara den så då var det bara att plocka ihop grejerna och sikta på Nilles badtunna.Innan vi klev ner i tunnan så hade Sara fixat en otroligt god middag och vi hade även hunnit provsmaka några tyska special öl så det dåliga fisket kompenserades med råge av en härlig kväll.
Blir spännande att se om kylan fortsätter för då är nog inte isen långt borta men kanske kan det bli någon mer tur innan Kung Bore slår till på riktigt.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Nille hade redan trailat ut båten så den stod frostig och redo när jag kom ut. Lite pyssel och snart så så hade vi slängt i båten.
Bilder från mobiltelefonen blir ju inte så snygga alltsåNu hade termometern krupit upp till någon plusgrad och det var en fantastisk höstdag. Vatten temperaturen låg på mellan 2-4 grader och det låg redan en hel del is i vikarna.
Fisket var otroligt trögt även denna gång, vi körde grunt, djupt och däremellan och det resulterade bara i en liten gädda som Nille klippte på en gammal hederlig relaxjigg.
När solen försvann så blev det ruggigt som bara den så då var det bara att plocka ihop grejerna och sikta på Nilles badtunna.Blir spännande att se om kylan fortsätter för då är nog inte isen långt borta men kanske kan det bli någon mer tur innan Kung Bore slår till på riktigt.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)