Ett avbrott i vardagen | Fiske i gemenskap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett avbrott i vardagen | Fiske i gemenskap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ett avbrott i vardagen | Fiske i gemenskap

    Senaste tidens fisketorka
    Har under en längre tid kontinuerligt tagit mig ut på fiske minst ett par pass varje vecka, men upptäckte nu att det är närmare två veckor sedan jag senast var ut.

    Allt har sina små förklaringar. Direkt efter att jag kom hem från Älgnäs så kom en rejäl halsfluss och anföll mig. Detta ledde till att jag var i stort sett sängliggande i en vecka.

    Efter det har varken tiden eller orken riktigt funnits där för att åka ut några timmar.
    Kring den här årstiden vill jag helst komma ut på lite längre pass, med en god massäck packad och ett trevligt sällskap i båten. Svårt att pussla till när jobb och andra sysslor även ska rymmas i den lilla ljusa tid som är om dagarna.Mina tankar har redan börjat vandra mot ismetet och allt roligt pyssel det innebär, men ännu ska några gäddpass på öppet vatten hinnas med. På bilden är den största som kom upp för mig under förra säsongen.
    Jag har kört iväg min större båt för reparation av hydrualstyrningen, vilket leder till att jag inte har någon 80-trailer att kunna frakta omkring den mindre på. Det gör mig lite beroende av när mina vänner kan fiska som har sina båtar på trailer, om jag nu inte vill trotsa höstvindarna i den mindre.
    Den är utmärkt till abborrfisket i närhet av hamnen, men vid gäddfisket så känns det tungt att vara låst till vissa vatten och områden som inte alltid levererar.
    Hoppas dock kunna få den lilla 7,5hk Mercuryn renoverad över vintern så den går lite bättre än i dagsläget.
    Sveriges bästa sportfiskeblogg 2013
    En av alla fiskebloggar jag följer är Patte - Avancerad Nybörjareoch såg där att FishEco öppnat upp för sin tävling "Sveriges bästa sportfiskeblogg". Någon ännu trevligare jag såg var att Patrik nominerat min blogg i tävlingen och det tackar jag så mycket för.
    En ändring till årets upplaga är att en jury bestående av Pär Lindberg Sportfiskarna, Jörgen Larsson Fiskefeber och Fairpoint AS samt Johan Broman Sportfiskeentreprenör och filmproducent utser vinnarna, vilket jag tycker är ett mycket bättre upplägg än förra årets upplaga.

    Fiskesemester
    Något jag planerar in i mitt arbetsschema till början på nästa år, närmare bestämt i februari är en veckas semester som jag ska ägna åt ismete. Hoppas kunna få med mig lite olika sällskap under den här veckan på lite olika vatten.När tiden närmar sig så hoppas jag kunna ha en fullspäckad vecka med inplanerade gäster de flesta av dagarna. Finns intresse av att göra mig sällskap i planerna är det bara att höra av sig.

    Ha det så bra så länge så hoppas jag kunna komma ut på ett fiskepass att berätta om riktigt snart, för än finns det chans att bättre på personbästat innan året går ut. Varje pass är en ny chans!

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X