Comeback!:) | Riktiga Sten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Comeback!:) | Riktiga Sten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Comeback!:) | Riktiga Sten

Ja då stod jag äntligen där igen med flugspöt i handen och kollade ut över vattnet där fisken vakade konstant. Jag insåg att jag hade saknat fisket enormt mycket. Efter lite mer än 2 månader med sjukdomar och massor med sjukhusbesök pga något som vi fortfarande inte vet vad orsaken är. Men nu var allting bra, nu var jag hemma, nere vid älven i Ljusne.

Dagen började med att jag åkte ned till Snötippen runt 07.00 på morgonen för att svinga lite flugspö efter Havsöring och Lax. Efter att jag precis slagit av bilen så ser jag att Anders Woxström anländer till platsen. Efter att Anders gjorde i ordning en fin brasa så började vi att fiska.

Efter 20 minuter så satt dagens första och finaste fisk där, Havsöring på 2.4kg! Snacka om att jag blev nöjd.

Vi fortsatte att fiska och Anders drog några Laxar samt jag.

Dagen efter så åkte jag ned till älven runt 14.00 på eftermiddagen för att fiska Öring med Stefan och Thomas, de hade båda fått några riktigt fina Öringar så jag kände mig taggad, Stefan skulle precis byta plats så jag fick ta hans istället! Efter att ha fiskat inte alls så länge så hade jag fångat två Havsöringar, 2.2 och 1.5 kg!

Idag så klev jag igen upp tidigt för att prova lyckan, men pga att min kropp inte orkar med något längre så fiskade jag endast en timme. Ett gäng små laxar blev det, de fick självklart simma tillbaka )

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar