Team Ace of Pikes: Insight Genesis Vs Drdepth - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Ace of Pikes: Insight Genesis Vs Drdepth

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Ace of Pikes: Insight Genesis Vs Drdepth

Har loggat en hel del med Drdepth på en sjö som heter Tisaren. Programmet funkar bra men man orkar ju aldrig rita några strandlinjer och öar för att det är så tidskrävande. Det man ser på första bilden så är det loggat med Drdepth. Då blir det bara en karta med det du har loggat. Jag har inte tid eller ork att rita strandlinjer.

Jag slog till med ett program som heter Insight Genesis som är ett program som fungerar på ungefär samma sätt, men är bra mycket smidigare än Drdepth.
    Med Insight Genesis så slipper du allt krångel med att rita strandlinjer och sparar en massa tid.
    Du kan även välja hur du vill att din karta ska visa med bottenhårdhet eller vegetation eller konturer.

Testade om det gick att köra med både Drdepth och Insight Genesis samtidigt och det funkar.
    Ett problem som jag har idag är att jag har loggat en massa med Humminbird, som nu är såld. Har idag ett Lowrance Hds.
    Logg filerna från Humminbird funkar inte att konvertera om på Insight Genesis.
    Så det blir att logga om sjön igen om inte det kommer någon lösning.

På Insight Genesis programmet så står djupen på fot men slänger man in kortet på lodet så blir det till meter. Här ser man bottenhårdheten. Ju mörkare desto hårdare.

Så här ser kartan ut endast med Navionics. Dåligt ritad om man jämför med bakrgundskartorna som Insight Genesis har.

Ett Filmklipp som visar hur smidigt det är med Insight Genesis.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Team Ace Of Pikes - http://aceofpikes.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar