Casper har äntligen dragit PB! | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Casper har äntligen dragit PB! | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Casper har äntligen dragit PB! | Pike Passion

Casper Larsson är en hängiven sportfiskare av den yngre sorten. Han vill alltid prata fiske, fiskar, fiskevatten, fiskedrag, färgval, tafsmaterial, teknik, väderpåverkan och så vidare... Det är solklart att han hör hemma i fiskenördarnas värld och det är mycket roligt tycker jag då vi har detta gemensamt! Medan jag var ute på händelselöst flugfiske idag fick jag ett väntat, och efterlängtat, samtal. Casper ringer och säger att han är ute och fiskar, och jag är väl bekant med det här upplägget av mobilsamtal. Snart kommer det ur honom - Han har tagit PB! Själv ute i Lindesbergs hemmatrakter har han bärgat en rejält knubbig gädda på 8,06 kg och 95 cm på en big bandit gray shadow! Med andra ord har han efter mycket slit och släng höjt sitt personliga rekord med det dubbla! Och han har i mina ögon lyckats dra sin första RIKTIGA gädda För jo visst är en gädda på över 8 kilo helt klart en stor fisk!!! Det glädjer mig att du ringde och delade detta med mig. Stort Grattis! Så här skriver Casper med sina egna inlevelsefulla ord: Direkt när den högg så gick den upp och plaskade, sen började dra neråt inga knyckar eller nå sånt utan den simmade bara sen när den kommer närmare land och upp till ytan så typ simmade den i ytan och hoppade och sen drog den ut kanske 2 gånger och så höll den på och plaskade och så vid land och så tog jag den i hjälgreppet och lyfte upp den och la den i vågsäcken, mätte den och sen la den i vattnet så den fick vila upp sig. Det jag glömde berätta när jag ringde var att min våg inte funkade först. Och då tänkte jag bara "nej men vafan, det är ju inte sant!" Men då tog jag bort batteri luckan och tröck på batterierna å då funkade den! Sen tog jag ur den. Tog kort och släppte i den. Sen gick jag iväg till cykeln och ringde till lite olika folk. Bilderna vittnar om en riktigt tjock och fin gädda: PB - Det händer när det händer!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar