parabellum: 131024 Debut för Jonnytailen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 131024 Debut för Jonnytailen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 131024 Debut för Jonnytailen

Då jag var ledig från jobbet i veckan planerades ett fiskepass in med Dennis och vi skulle fiska ett par timmar innan han var tvungen att jobba. Strax innan halv åtta möttes vi upp vid båtplatsen och alldeles strax var båten lastad med alla prylar. Det blåste på riktigt bra och det kändes helt ärligt som ett riktigt gäddväder, perfekt helt enkelt.
    Vi bestämde oss för att börja djupt och på första ankringen tror jag att jag har en kontakt på Dextershaden men det kan ha varit inbillning. De första *ankringarna blir utan fisk och vi flyttar oss med vinden in mot ett grundare område och när vi närmar oss mer växtlighet krokar Dennis på dagens första gädda. Dennis tar snabbt ytterligare två gäddor och en av dem fastnar först på tredje försöket i andra kastet och den fattade tycke för en jonny med paddel. SMACK sa det!!

Givetvis laddar jag själv på en jonny med paddel och redan på andra kastet har jag följe av en gädda i samma storlek som betet. Än mer komiskt blir det när den tokattackerar betet i nästkommande kast, fast en gädda är en gädda och det är alltid lika skönt att slippa ett bompass. Vi fiskar av det grundare partiet ganska snabbt och då klockan tickar på och Dennis ska till jobbet flyttar vi ut oss på djupt vatten igen. De ska stå där…Vi ankrar upp och jag byter till en jonnytail, mälaren, och dessutom låter jag ett päronbly sitta kvar sen jiggfisket. På andra kastet får jag ett pet i betet och bara några vevtag senare suger det tag i spöet rejält. Fast fisk och den är större, äntligen en bättre fisk. Dennis fäller ut håven och gäddan landas säkert och den är riktigt fet och vid avkrokningen ser vi att en sutare av större modell sticker ut ur svaljet. Gäddan är 96 cm lång och 8,5 kg fet. HÄRLIGT!!

Tydligen hittade vi en fläck med gädda och bara något kast efter får jag ett riktigt sjukt hugg där jag drar ut lite lina i mothugget trots att bromsen var bra spänd. Slarvigt ändå och bommad fisk. Vi bestämmer oss för att ge oss in och då Dennis ror kastar jag lite under tiden och på kommentaren. – Nu tar jag en snipa så smäller det på och jonnytailen sitter som en cigarr i munnen.
    Totalt 8 landade gäddor och viktiga 5-3 till mig. Dennis är en riktigt duktig gäddfiskare så det kändes bra med en liten seger…
    Tack till Kevin på Sportfiskegiganten som tog fm-passet själv i butiken!!
    Ps. Dagen innan testade ån och det var ett misslyckande med bara en landad fisk!
    Anders: 109
    Martin: 85
    Emil: 5
    Tim: 28
    Totalt: 227

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar