Gädda | Mina vapendragare har värmt upp | Fiske i gemenskap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda | Mina vapendragare har värmt upp | Fiske i gemenskap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda | Mina vapendragare har värmt upp | Fiske i gemenskap

Medan jag var på jobbet hela helgen, så var mina vapendragare Erik och Daniel i Marma och bedrev flötestrolling. Fick rapporter till mig emellanåt under dagen, och fram till 11.30 hade det varit dött.
    De fick totalt under dagen ett hugg var och landade en varsin fin gädda. Eriks vägde in på 6,96kg och hade konditionen med sig.
    Daniels vägde in på 7,98kg och hade en skadad stjärtfena vad jag kunnat tyda av bilderna.Mitt egna fiske då tänker ni nu. Ja det har varit ovanligt tyst här på bloggen. Det blev ett par tröga timmars fiske efter abborre förra veckan med endast en handfull landade.
    Till morgondagen hade jag planerat in gäddfiske på en het plats med en vän, men kylan har satt sig på vikarna och lagt en ishinna över dem. Vi ska höras under morgondagen för att se om det kan bli något av ändå, men det ser mörkt ut.

Men på fredag blir det gäddfiske med Erik och Daniel. Flötestrolling står på schemat, och det blir första seriösa försöket med det på vår gemensamma favoritplats. Ska bli spännande att se vad som kommer upp när vi kan fiska mer statiskt än tidigare. Övernattning i stuga, tunnbad och tävlingar ska även hinnas med under helgen så de kommer vara en del förberedelser denna veckan.

Hoppas kunna rapportera om ett fantastiskt fiske, med många fina bilder.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar