Morten Opsahl: Full klaff på høstens første meitetur. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Full klaff på høstens første meitetur.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Full klaff på høstens første meitetur.

Da var det endelig duket for høstens første meitetur, og for en tur det skulle vise seg å bli. Dette var dagen da alt stemte.

Det hadde vel ikke gått mer enn en times tid før det begynte å ule i varsleren på den midterste stanga. Braiden forsvant sakte men bestemt fra snella, og jeg hadde en mistanke om at dette kunne være en fin fisk. Og ganske riktig.. Tilslaget satt og stanga stod i helspenn. Etter noen utras, kom den til syne i overflata, og jeg kunne slippe jubelen løs!

118 cm lang, og med det godt over tikilosmerket.

1

Vekta dro seg ned til 12240 gram. For en pangstart på dagen!

Blid og fornøyd sank jeg ned i stolen igjen, vel vitende om at dagen allerede var reddet fiskemessig. Det skjedde ikke noe mer de neste timene, men det gjorde ingen verdens ting. Jeg kortet ned tiden med å tenne ett bål og grille noen pølser. Ikke før jeg var på vei til å pakke sammen rett før skumringa, runna det igjen.Tilslaget satt, og igjen svarte det tungt i andre enden av snøret.. Enda ei diger gjedde kom til syne i overflata, og snart lå den trygt i håven.

Det jeg trodde var en buk full av brasme, viste seg å være luft. Litt skuffende var det, da jeg var skråsikker på at den veide over 13 kg.

Men bevares.. Det var en respektabel madam. 122 cm lang.. Nydelig fisk med flotte tegninger

11400 gram. Det at man kan blanke på tur etter tur etter tur, for så å plutselig røske opp 2 gjedder over 10 kg på en og samme dag er facinerende. Det er det som gjør fisket så spennende.. Noen ganger er det rett og slett enkelt. Det var deilig å endelig kjøre stor fisk på D fender stengene jeg kjøpte inn for gjeddemeite for over ett år siden.. Kan i hvertfall konstantere at de er herlige å kjøre fisk med.. Jeg hadde ett mål om å ha 20 gjedder over 10 kg innen året var omme. Nå er det gjort, så da er det bare å senke skuldrene..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar