Efter ett par veckors lugn i byggarverkstaden kom förra helgen ett gäng roliga beställningar att ta tag i. Först ut var trevlige Tobias som hörde av sig från en oljeplattform på inrådan från en annan kund från gänget Fiske fur Alle. Tobias var ute efter en basuppsättning som skulle täcka av olika djup och förutsättningar. Vi kom överrens om fem beten från 55 gram och uppåt. De två bucktailbetena är tänkta för grundare fiske i klart respektive grumligt vatten. En Sf yellow Perch 55+ med coloradosked fick följe av en röd variant*med samma vikt. En Sf spinnerbait 82+ i tutti frutti-färg*som går utmärkt att*sätta en bigtail på avslutade startfemman.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Efter att ha lyckats bra med en in-linespinnare i silversvart för några helger sedan*ramlade det in några beställningar på detta bete. Tre är klara för leverans och kommer förhoppningsvis leverera bra för de nya ägarna. Betet är utrustat med en Colorado i storlek*#10 vilket gör att det trycker mycket vatten. I situationer där sikten är mycket begränsad kan detta göra skillnad.
Tre små Sf spinnerbait 30+ blev också leveransklara och kan skådas nedan. I morse var jag ute en korttur och drog på en riktigt fin gädda på en variant av den vit/orangea. Gäddan var i mycket fin kondition och lyckades lura mig i en sista rusning. Jag hade gäddan uppe bredvid båten precis innan och kunde uppskatta den till en bra bit över metern och till en vikt i närheten av den magiska 10:an. Det skulle inte ha varit ett nytt PB men det hade varit den klart största gäddan i mina hemmavatten vilket gör det hela en aning bittert. Det faktum att jag för några veckor sedan tog en annan fin gädda på exakt samma plats talar dock för att lite större fiskar börjat söka sig åt mitt håll. Med andra ord är det bara att testa igen och minnas Lotta på Bråkmakargatan där dessa kloka ord yttras av Lottas pappa:
- Tålamod är en fiskares bäste vän!
Skitfiske!
Jakob Fagerlund // Sf lures
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)