Jerkskadad: Nya superheta beten! Massor med bilder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: Nya superheta beten! Massor med bilder!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: Nya superheta beten! Massor med bilder!

Det har gått en bra tag sedan jag skrev nått inlägg. De som följer X3M PikeGear på facebook vet att jag verkligen inte legat på latsidan. Jag jobbade frenetiskt med mitt nya stora swimbait som jag karvade i trä

Så här ser de ut när man lyft pluggarna från formen.
    170g gummi

Tyvärr fick jag inte gången att bli bra utan lägga till en massa vikt. 20 g skalle vart den ända som funkade och då blev betet 190g tungt. Jag bestämde mig då att göra några modeller i lera för att kunna få ut lite modeller till höstfisket. När modellerna vart färdiga så fick jag enorma problem med RTV silikonet som jag gör formarna med. Efter att ha lagt veckor och massor med pengar på silikon som inte fungerade med den förtunning som rekomenderades så fick jag äntligen fram tre nya modeller för testfiske
    Av dessa tre modeller var det bara en som hade den gången som jag sökte. Nu var jag i princip tillbaka på ruta ett och det var bara att ladda om och göra om allt ingen. Det är tyvärr så här att när man ska plocka upp en plugg som man gjutit i silikon så går de i 99% av fallen sönder vid paddeln och om man som jag jobbar med sculpey lera så blir det ett stort jobb att laga den pulveriserade leran. Tillbaka till testfisket. Andreas och jag tog en dag i kalmarsund och vi hade kanonroligt fiske. Vi hade mellan 45-50 gäddor i båten och det var härligt feta och pigga höstgäddor. I början blev jag fullkomligt frånfiskad av Malm som hade bundit spinnflugor a la mouse för att testa. Andreas som är en sjukt duktig flugbindare/flugfiskare i grunden hade gjort riktigt fina flugor. Efter ett tag hittade jag dagens melodi X3Mshad med grönglittrig rygg och vit mage och paddel. På riktigt grunt vatten satte jag på ett AMpull bete med svartzonker paddel vilket resulterade i dagens största.

första gäddan för dagen på ett konceptbete "supersperm"

spinnfluga
    4 st riddare i samma storlek togs under dagen. 3 st på spinnfluga
    Ampull baby

X3Mshad rockade
    Jag hade tagit fram en stor tail som jag smälte fast på några beten för att testa och det blev verkligen jättebra. Väl hemma skrotade jag de paddlarna som satt på betena som inte funkade. De var helt enkelt för tunna och vek sig i vattenmotståndet. Efter ytterligare två veckor så hade jag tre nya formar på härdning. Ytterligare en stor tail, Abborrejigg med bättre paddel och swimbait med förbättrad paddel.

för tunna paddlar

Det går åt plast och silikon
    färdig borrejigg

X3Mtail

Superheta swimbaits som inte fått namn än
    stor tail med hål
    X3M Fallos

Golden shiner!!!!!
    Denna gången fanns inte misslyckande på kartan. Då hade jag ärligt talat lagt ner allt helt och hållet. Igår åkte jag ner till Växjösjön för ett snabbt test innan jobbet. Och ärligt talat höll jag på att börja böla när jag såg gången på de nya betena. En fullkomligt perfekt gång på alla. De gick precis som jag tänkt! Filmer finns på min facebooksida och snart kommer bättre film finnas på Youtube. När jag lagt upp bilder och filmer på facebook fullkomligt haglade det in beställningar. Jag har redan sedan innan en del sponsorbeten och testbeten till olika ställen som skulle göras så fort de nya modellerna blev färdiga så nu får jag verkligen ligga i för att hinna allt. NU är verkligen bollen i rullning.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar