Det finns inte mycket tid mellan arbetsdagens slut och mörkrets intrång. Att stressa ut två timmar är inte fiske för mig. Stress och fiske hör inte ihop. En eller två timmar ledigt förändrar situationen. Man känner sig lugn och åker ut på sjön med några spännande timmar framför sig.
Fredrik jobbar förmiddag och slutar tidigt så det var bara jag som behövde sticka från jobbet lite tidigare för att vi skulle få de där timmarna som gör att man hinner umgås och fiska i lugn och ro. Vi sparkade ut en eka och började fiska.* Jag hade laddat med stora höstbeten. Bull Dawgs i storleken magnum, även en “pounder” fick följa med. Trots att jag dängde som en tok med dessa så fick jag alla mina gäddor på en Mange Boy “fluffer”, det skall tilläggas att den bara fick några fåtal kast och fångade fyra fiskar. Inga stora, men vilket bete det är. Gäddfärgen fångar nästan alltid fisk.
I höstens kalla vatten är det enkelt att sätta tillbaka gäddorna. Det tar sällan mer än några sekunder innan de vaknar till och beger sig åter mot djupet.
Det var en Bull Dawg Magnum som skulle fånga den största fisken denna dag.
Fredrik släpade den när vi skulle byta plats och en fin fisk sög i sig gummibetet.
Det tog en liten stund innan vi fick se fisken. Fredrik satte press rejält och fighten blev sådär härligt intensiv.
Jag älskar fighten mot starka höstgäddor.
Efter en urladdning landade fisken i ett mjukt håvnät och snart fick den simma tillbaka.
7kg i mycket fin kondis.
Fredrik fångade även en gädda på ca 3,5kg innan mörkret kom.
Sex gäddor denna kväll.
En mycket underhållande och trevlig kväll, helt i min smak.
Helt utan stress.
Vi åkte hem, käkade pizza och kollade på Vm-kval i fotboll.
/joel
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Fredrik jobbar förmiddag och slutar tidigt så det var bara jag som behövde sticka från jobbet lite tidigare för att vi skulle få de där timmarna som gör att man hinner umgås och fiska i lugn och ro. Vi sparkade ut en eka och började fiska.* Jag hade laddat med stora höstbeten. Bull Dawgs i storleken magnum, även en “pounder” fick följa med. Trots att jag dängde som en tok med dessa så fick jag alla mina gäddor på en Mange Boy “fluffer”, det skall tilläggas att den bara fick några fåtal kast och fångade fyra fiskar. Inga stora, men vilket bete det är. Gäddfärgen fångar nästan alltid fisk.
I höstens kalla vatten är det enkelt att sätta tillbaka gäddorna. Det tar sällan mer än några sekunder innan de vaknar till och beger sig åter mot djupet.
Det var en Bull Dawg Magnum som skulle fånga den största fisken denna dag.
Fredrik släpade den när vi skulle byta plats och en fin fisk sög i sig gummibetet.
Det tog en liten stund innan vi fick se fisken. Fredrik satte press rejält och fighten blev sådär härligt intensiv.
Jag älskar fighten mot starka höstgäddor.
Efter en urladdning landade fisken i ett mjukt håvnät och snart fick den simma tillbaka.
7kg i mycket fin kondis.
Fredrik fångade även en gädda på ca 3,5kg innan mörkret kom.
Sex gäddor denna kväll.
En mycket underhållande och trevlig kväll, helt i min smak.
Helt utan stress.
Vi åkte hem, käkade pizza och kollade på Vm-kval i fotboll.
/joel
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)