ThePikeFather: Fredagens guidning med Tommy Lönnebacke. 4/10-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Fredagens guidning med Tommy Lönnebacke. 4/10-13

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Fredagens guidning med Tommy Lönnebacke. 4/10-13

    Tidigare vann min nya bekantskap Niklas Broberg ngn tävling där priset var en guidning med Tommy Lönnebacke.
    Niklas som läser min blogg frågade om jag ville hänka på. Absolut svarade jag, alltid skoj att träffa nya människor och guider. Iof är Tommy människa också, men ni förstår säkert, alltså det hade kanske räckt med o skriva människor, men tyckte guide var på sin plats o skriva också. Jaja..
    Sagt o gjort, ledighet från jobbet var tagen, 03:55 ringde klockan, uppe och hoppade nästan på direkten. Nu kanske ni undrar varför man går upp så attans tidigt?! Jo, ni ser, jag bor i förort till Sthlm, samma med Niklas. Medan Tommy tyckte det var lämpligt o bo i Dalarna. Så tidigt uppe för o hinna åka en sväng till Dalarna. *
    Hämtade Niklas i Mörby och körde nonstop till Torsång utanför Borlänge. Vi skulle vara där 9, dock var det inte så mkt trafik och min jäufligt snabba Volvo visade vad turbo är för något på resan upp, så vi var en timme tidiga. Vilket inte gjorde så mkt alls.

    Vacker vy från Torsås café.
    .
    Rätt tomt på båtar generellt på sjöarna och kanalerna, första båten vi såg var Tommy och ngn mer kunde man se på avstånd. Vem kunde det vara?!
    Jo förstår ni, det var Klas Lindborg även känd som Rulldoktorn. Trevligt!
    Vi flyttade över all packning, eller kanske inte all. När jag såg båten fick jag tänka om lite, grym båt. Men inte Dalarnas största. *Så lämnade monsterbagen i bilen, en sk snabbompackning. *

    Sen kastade vi loss och åkte ut och njöt av höstens underbara vyer.
    .
    Här har ni en av de underbara vyerna.

    Älskar när höstens färger kommer. Så vackert!
    .
    Kortfattat om denna dag, vi kastade beten istortsett hela tiden, riktigt trögt. Niklas var den som först fick känna på gädda.
    Sen var det trögt nästan hela dagen. Ingen av oss som fiskade fick något stort, enbart snipor som ville upp denna dag.

    Nöjd Niklas. Första gäddmästare. *
    .
    Vi försökte oss till och med på trolling. Ingen vidare tur där heller. Men så är det tack och lov ibland när man är ute på sjön.

    Tommy rattar båt, Klas fixar uppdateringar på Insta och FB.
    .
    Fick en bra lunch iaf när fisket var dåligt, en riktigt flottig på Torsås pizzeria. Glatt med hamnpizzerior. Sen var det bara påt igen ett par timmar.

    RullKlas tog mig lite åt sidan när vi hade käkat och sa:*“-Klas, jag vill väldigt gärna att du lägger upp en bild på din blogg där jag sitter och äter kebabrulle.”
    Jag*sa ja direkt, självklart ska jag göra det RullKlas. *
    .
    Dagen slutade med 7 gäddor i båten,
    Niklas 2,
    RullKlas 2 osså jag på 3 stabila snipor. Tommy fiskade inget under dagen. Han agerade enbart guide, och historieberättare.
    Kanske inte världens roligaste fiske mängd eller storleksmässigt, men jag hade en galet trevlig dag på sjöarna 2. Mycket skratt och sköna historier!
    Stort tack till Tommy och Klas, samt självklart Niklas för att du bjöd med mig! Tack!

    Tommy, Niklas och jag.

    Tommy, 2x Klas.
    .
    Allt gott!
    //TPF



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X