Team Adrenalin: Gäddor och olagliga fiskeredskap……. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Adrenalin: Gäddor och olagliga fiskeredskap…….

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Adrenalin: Gäddor och olagliga fiskeredskap…….

Jag och Adam begav oss iväg för att ligga borta ett par dagar. Det vankades nordan vind ´, kallt och svårt skulle det gå?
    Nå väl resan gick bra ditt och efter ett par timmar var vi framme. Vi mötte upp vår vän Mikael Rask. Nu vankades det gäddfiske, första dagen blir trög och väldigt kallt. Bara 5 gäddor upp och ingen större än 4 kg, Jigg lite djupare fiskade bäst.
    Följande dagar blir det varmare och det lossnar ordentligt. Fisket blir riktigt kul! som mest får vi 50 gäddor på en dag med säkert det dubbla i kontakter med gädda då dom inte ville fastna alla gånger. Bäst fiskade denna tail.
    En Dexter Jerk*Sundancer* tailad med en guld glitter färg.
    Ett tips på denna tail är att hänga ett päron bly av önskad vikt i beteslåset för att få den att sjunka i den hastighet man vill. detta påverkar inte gången men gör betet dödligt effektivt vid olika djup.

En trind vacker gädda på lite strax över 5 kilo vi hade 2 större följen men dom vill inte riktigt va med. Andra beten som funkade bra var*Dexter Jerk var ett annat hett alternativ till tail här i färgen Pike som funkade väldigt fint.

Rast och vila jag är inte van att lämna över ratten men Micke är en van båt förare och uppväxt i Mälaren och skärgården det märker man snabbt när någon har sjö vana.
    Även andra drag fick äntra den undre världen bland tång och gräs. Dexter shad i Bangkok Tiger Färg.

Micke är en erfaren fiskare som fiskar fint, kul att ha duktiga fiskare i båten. Sedan visade sig att han var en mäster kock med mer om det kommer längre ner. Vi ligger och kör över ett gräsflak som är hett. När det smäller på i tailen för Micke. Gäddorna var i super kondition vilket detta kort visar. Strax över 5 kilo igen.

Sedan dröjer det inte länge, sen smäller det igen många i den sizen runt 3 kilo.

Trötta grabbar på vägen hem efter hårt fiskande. Väl värda vila.

På kvällen gör Mikael en super god middag och dukar upp med röd vin mm,,, Tror ni det var uppskattat ja det var det. Flera kvällar i rad skämmde han bort oss med super goda maträtter den ena godare än den andra Micke TACK! Du är TOPPEN! Fler duktiga fiskare kom med Många fiskehistorier och tips delades trevligt värre.

Efter totalt ca 75 gäddor och många skratt åker vi hem super Nöjda!
    Och sen var det det här med olagliga fiskeredskap av alla dess slag. Ja vi hittade ett och vi anmälde det. Men jag kommer inte lägga upp kort det räcker med att det kom upp på rätt sätt.
    Jag ringde efter tips till
    KBV LKC : 08 7897994

*Kustbevakningen, länskommunikationscentralen

Jag fick väldigt bra service och fint mottagande så tveka inte att ringa ni gör det rätta!*

Lägg in detta nr i era mobiler så ni har det med er ut på sjön. Både Mälaren och Skärgården kunde dom hjälpa en med att ta upp *olagliga nät mm,,, Men säkert andra vatten med vad vet jag.*

Ett annat tips är att lägga ut en man över bord markering på gpsen där nätet ligger så blir det lättare att komma ihåg det om ni ringer när ni kommit hem.

Var rädda om er!

Dragen finns på Sportfiskeboden Västerås.*

/Jonas*

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 242 visningar