gavleoring: Älvkarleby | Sjöfiske i älven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Älvkarleby | Sjöfiske i älven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • gavleoring: Älvkarleby | Sjöfiske i älven

    [FONT=Verdana]Nisse och jag hade bestämt oss för att åka till älven idag för [/FONT][FONT=Verdana]att om möjligt klara av att landa någon öring. Jag kikade på Vattenfalls[/FONT]
    [FONT=Verdana]hemsida på ditvägen och den visade på flödet 86 kubik vid tio-tiden. [/FONT][FONT=Verdana]Den vattenföringen är svår att bemästra, så jag valde Hunsen och [/FONT][FONT=Verdana]lite drag-kastande. Sonen hade sitt spö med också, och envis som den lille [/FONT][FONT=Verdana]mannen (deklarerade "kan själv") är så lyckades han komma på hur han skulle göra när man kastar. Flera av kasten lyckades han få iväg en bit ut
    från stranden, och lyckan i hans ögon gick inte att ta miste på. Korvgrillning och middagslur för smolten och sedan somnade han i vagnen. Jag och Mackan nötte på med våra drag, idag var det mest botten som fastnade på våra krokar. När klockan var runt två på eftermiddagen hade vi fått nog och vi for hem. Nisse och jag for förbi Kungsådran och kollade på fisk som hoppade, men det skådespelet är nog över för i år. Nu blir det jobbarhelg för mig så inget fiske.Skicka mer än gärna rapporter om ni är ute och fiskar under helgen!
    (070 3601402 eller [/FONT][FONT=Verdana]tony.berggren@gmail.com[/FONT][FONT=Verdana]

    /Tony[/FONT]

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 740 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X