Höstpremiär i Marma! | P.Westin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstpremiär i Marma! | P.Westin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Höstpremiär i Marma! | P.Westin

    Äntligen skulle gäddfisket dra igång på allvar! Visst har jag varit ute o dängt efter gädda med jerk o gummibeten, men det känns inte riktigt som säsongen drar igång förrän man varit till sitt kära gäddvatten i Marma. Tävlingsäsongen har pågått ett tag, en 1:a och en 3:e plats som bäst. Och allt kastande, både under sommaren efter abborre, och nu på hösten efter gädda, har satt sina spår! Min högerarm tål ingen belastning! Får ilande värk mellan armbågen och axeln efter några kast.. jag har ingen styrka i handen och senast så flög jerkspöt ur näven på mig vid ett linstopp!
    Nä, idag var det vila för armen och ”bonntrolling” som gällde! Armen måste få vila till finalen i Gädd-SM den 11-12 okt. Men både jerk och abborr-spöna var med utifall..

    Lämnade Hannes på dagis kl.9 och var på plats vid 9.30. Växlande molnighet och 10m/s i byarna.. Vattentempen låg på 9grader..
    Vid första grynnan smäller det på..

    Efter en dålig start med motorproblem (tändstiften) så verkar det genast bättre..
    Nöter på ett tag till i samma område utan resultat..
    Förflyttar mig och lyckas ta några till i samma storlek, byte av plats, och samma igen..

    Totalt så får jag 4st små på trolling under dagen.. längsta 78cm.


    Riktigt segt fiske idag. SG Butcharna levererar iaf.. inga mängder och inga storlekar.. brukar ge fina gäddor, men inte idag!
    Så jag siktar in mig på lite abborrfiske en stund. Fick hem lite nytt abborrgodis i går som jag var sugen på att pröva. Men den enda som ville smaka småvobbler var en liten snipa..
    Lyckas däremot få denna lilla borre på trolling med en ny Bomber som jag fick hem igår..

    Hittade även en fin vasskant där jag dängde en Wolfcreek Tail mot. Hade en liten följare, men får ge upp när jag känner att armen börjar värka igen..

    Finväder va det! Skönt att äntligen få Marmapremiären avklarad!! Får se det som ett träningspass till våran tävling ”Marmagäddan” som går av stapeln den 26:e okt.


    Det positiva var iaf att betefisken börjar ställa sig i fina stim.. Snart så kommer de större oxå!

    Man kan ju inte alltid få stora feta damer, man får ta en svängom med de små ibland oxå! O detta va en sådan dag!
    Fick en rolig överraskning av Jan O på +FishEco! Jag vann ett Veritas Vertikalspö för min gös 8000g 91cm i ”SuperSize”-tävlingen! Tack Jan O, och tack Cecilia Grönberg för det!
    Blir ev. ett trollingpass i helgen! Nya friska tag då!
    Skitfiske på er!
    //Pirre..




    Postat i:2013, Abborre, Båt, Dalälven, Gädda, Jerk, Marma, SavageGear, Trolling Tagged: 2013, Abborre, Båt, Dalälven, Gädda, Jerk, Marma, Premiär, SavageGear, Spinn, Trolling

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 740 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X