ThePikeFather: Gäddsmycken, Christina Broman, Broman Jewels. 1/10-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Gäddsmycken, Christina Broman, Broman Jewels. 1/10-13

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Gäddsmycken, Christina Broman, Broman Jewels. 1/10-13

    Det finns en man i landet, eller det finns säkert flera. Hur som, han heter Johan Broman och är känd från diverse fiskeäventyr. Han guidar, syns på mässor, skapar fiskesaker, tv osv osv.
    Johan har en syster, eller iof, Johan kan ha flera systrar, men det är en speciell jag tänker på. Hon heter Christina Broman och är silversmed, hon har*ädelstenssliperi,*är utbildad juvelfattare samt guldsmed*och gemmolog (ädelstenskännare). Alltså skicklig inom sitt gebit kan man väl kort sammanfatta det.
    Christina berättar: “-Familjen Broman har alltid varit en fiskefamilj, med Johan som den mest inbitna. Själv har jag nog alltid varit metare framför allt, men all sorts fiske är väldigt roligt!”
    För ett tag sedan postade Johan en bild på Facebook med finfina gäddsmycken, det var då jag kom i kontakt med Christinas fina smycken, och glad är jag för det.

    Christina Broman i egen hög person.
    .
    Så är du en kvinna eller man i dina bästa år och har känt en avsaknad av vettiga, snygga smycken så har ni nu hittat rätt! Kika själv!
    Christina berättar: “-Jag gör smycken inspirerade av naturen. Fåglar är en favorit t ex. Nu senast har jag då också börjat med kollektionen “Tight Lines”, smycken till sportfiskare.”
    Tur är väl det kan jag tycka. Kan inte minnas att jag sett några smycken tidigare som riktat sig till just sportfiskare, och då tänker jag på den enda vettiga fisken, gäddan. *
    .
    Christina har två olika gäddsmycken som hon designat, ett med en gäddkäft som gapar och ett med ett gäddben. Båda är riktigt trevliga att titta på!

    Gäddkäft med vassa tänder. Serien heter TightLines och modellen Esox Lucius, käft.
    Just gäddkäften säljs löst eller med kedja i olika tjocklek, längd och utfördande. Tillverkas i både brons och silver. *

    Bronsvarianten.

    Vacker form.
    .
    Sen är det modellen med ett ben också. Med*Inspiration från formen av gäddans käkben. Riktigt läckert!

    Finns att få som silvervit eller oxiderad, båda i sterling silver.
    .

    Denna är min personliga favorit! Riktigt fin!
    .
    Alla smycken är 100% handgjorda, riktigt imponerande måste jag säga. Finns många fler bilder på Christinas hemsida. In och kika, länk har du längst ner i mitt inlägg.
    Priser från dryga 800-3000sek kanske endel tycker låter dyrt. Men precis som med handgjorda beten, det ligger en massa massa arbete bakom varje tillverkat smycke. Här kan man ju faktiskt bli rätt ensam om det smycke man faktiskt bär och hedra allas vår vackra gädda. *
    .
    In nu och kika på riktigt fina smycken för män och kvinnor. Köp ett i present till någon du tycker om, dig själv alltså. * * Eller någon i din närhet. *
    .

    K
    licka på någon av gäddmunnarna så kommer du till Christinas hemsida och Broman Jewels.




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 740 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X