Söndagarna fortsätter leverera. Jag och Alex åkte ut på ett halvdagspass och förutsättningarna kändes bra, hösten är här och det är grått kyligt ruggigt och - underbart! Fisket började trögt och vi kom inte till de planerade vikarna på grund av den starka vinden och lite väl otäcka vågor på de större fjärderna. Koncentrerade oss istället på gamla ställen och hittar lite gäddor här och där, mitt inne i smeten av sallad. Vi bommar ett stort antal gäddor som verkade hugga med största försiktighet. Vi drillar dock upp varsin urstark gädda på 3,5 respektive 4 kg, roliga gäddor. Bortåt sena eftermiddagen nöter vi av en vik på slutet och sedan tar det tvärstopp i min lina. När jag skymtade gäddan i ytan höjdes pulsen, fokuserad som en hök tog jag av mig huvan på jackan och la undan polaroidbrillorna. Nu är det håvdags! sa jag till Alex. Gäddan var tung men fighten var obefintlig, gäddan tycktes nästan vara för fet för att simma! Alex säkrade henne snabbt i håven och lyckan spreds i hela kroppen. Otroligt välkonditionerad, ser ut som en rommstinn vårgädda. 104cm lång och 8,9kg, riktigt riktigt kul! Och här är en 85cm gladiatorgädda.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)