Team Colibri: Skjermbilder av egenproduserte dybde kart - og en teaser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Skjermbilder av egenproduserte dybde kart - og en teaser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Colibri: Skjermbilder av egenproduserte dybde kart - og en teaser

    Jeg tok en haug med skjermbilder av dybdekartet for Steinsfjorden på min Lowrance HDS Gen 2 sist jeg var ute, men nå finner jeg bare igjen to. Som jeg har sagt tidligere; jeg har definitivt mine klønete øyeblikk....


    Her er de to jeg fant:


    Det første er en splitscreen med ekkolodd og kartbilde, og dybdekartet er basert på forrige runde med datafangst så det er ikke så bra som det jeg la ut her på bloggen. Poenget er å vise hvor tett jeg har kjørt på de stedene jeg anser som spennende. De sorte strekene viser hvor jeg har kjørt, og som du ser har jeg kjørt bort noen liter bensin i min jakt på sonarlogger. Reefmaster kan lage kart med inntil 100 meters kalkulering, men desto tettere sporene er, desto bedre blir kvaliteten. Det kan derfor være lurt å kjøre bevisst tett der man vil ha ekstra god kvalitet på kartet, mens man gir mer "beng" på de mindre spennende stedene.


    Land kommer frem med en grønn farge, mens øyene ikke fylles igjen med den samme fargen. Dette er en bug i nyere Lowranceenheter, og har ikke noe med Reefmaster å gjøre. Øyene vises derfor bare med et blått omriss.

    Splitscreen

    Neste bilde viser dybdekonturene. Her har jeg zoomet endel ut, og da vises ikke dybden på hver enkelt kontur, med kartet zoomet mer inn vises det ett tall for hver andre meter.(Klikk på bildet for å få større bilde.)

    Kartbilde
    Og så til teaseren.
    Jeg har fått spørsmål om kartfiler til Garmin og Humminbird også, noe jeg skal fikse i løpet av en dag eller fire. Så stay tuned dere som har Humminbird eller Garmin, jeg jobber med saken.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 740 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X