Carpstalker: Dagens trippel från Linnéahemmet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: Dagens trippel från Linnéahemmet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Carpstalker: Dagens trippel från Linnéahemmet!

    Jag hade planer på Gloryhole, men då Johan och hans kompis från Gnosjö fiskade på Udden, så fanns det ingen tanke på att fiska enligt mina planer, varför sitta tre man och jaga enstaka karpar?

    Så jag såg till min stora glädje att Home Swim var ledig och självklart tog jag platsen och satte upp mina två spö för dagen och resten av grejerna.

    Självaste Satan var också vid sjön, jag såg honom inte, men det märktes så väl att han var där! Kriller dippen glömdes hemma och sen fungerade helt plötsligt inte mitt ena Delkim larm, så jag fick dribbla lite med det och sen fungerade det, öh ... trodde jag!
    Fast det var jävelskap i buskarna, så var det en sådan morgon, ni vet när man bara vet att det kommer fisk, det kändes så!

    Lite råkallt, 2 plus tills sola kom upp över Hemmets stora skugga och under tiden fäktade jag ut 50 - 60 Kriller och Coconut Krill boilies med kaströret.
    På grund av larmets lite konstiga egenskaper eller om det var batteriet, så satt jag nära och fick titta hela tiden på min hangers, men en tidig tyst morgon, så hörs en Daiwarulles spole, när den går på högvarv, det skulle dock inte ske förrän vid 10.30.
    Boilies och crumb - bags skulle döpas innan utkast, men vad gör man när Kriller dippen står hemma i källaren? Jo, man tar det bästa man har och chansar och burken med Mistrals I 40 dipp kom fram och så fick det bli under dagen.

    Högre spö var som planerad med Coconut Krill boilies och tillhörande dipp och detta visste jag på förhand skulle ge fisk, om det bara fanns karp på platsen eller ett par strykare skulle smyga förbi under dagen.
    Solen kom och det blev riktigt trevligt, men karparna fattades och likaså den utlovade nordvästvinden, som skulle komma. Lite bubblor såg jag, men var det fisk eller gas från bottensedimentet, det var frågan?

    Jag tog lite kaffe och sen hörde jag ett larm gå i taket borta på Udden och grabbarna landade en liten fjällkarp på 3,7 kilo, som tog en Banana Nut crunch inne på badplatsen.

    Johan berättade senare att han inte hade haft ett sniff på 2 nätter och jag gav honom ett par I 40 pops och lite Kriller paste och ett par tips och jag hoppas verkligen att han lyckas.

    Hans kompis var på sitt första karpfiske och hade tidigare fått en Spegelkarp på 7,1 som första karp och det är ljuv musik i mina öron. Själv var det tyst ett tag hos mig, men en slempropp skulle störa mig lite och sen blev det verkligen tyst och jag bedömde att det nog hade kommit in karp över mina boilies.
    Morgonen gick över i förmiddag och jag passade på att bagga upp lite, så man klarar sig, om slempropparna eller karparna skulle löpa amok bland mina boilies.

    Som ni ser är mina bags små och rätt så exakt lika stora, ett kryddmått och dem blir så här fina och i samma form och det räcker gott och väl, för att lockar fram fisken till krokbetet, det finns jo dipp också som hjälper till.
    Vid 10 - tiden kom så äntligen nordvästvinden som jag hade väntat på och då brukar det händer saker vid Home Swim och det tog ganska exakt 30 minuter, sen gick larmet ... öh, det som fungerade perfekt och jag kunde efter en tuff strid, landa en 7 kilos Spegelkarp och dagen var räddat!
    Jag har tyvärr bara denna bild, som jag tog direkt på krokfästet och sen kom det en kvinna förbi med sin hund och jag frågade om hon kunde ta några bilder.

    Det blev inte bra, kan jag säga, faktiskt helt åt hel... men så är det när man inte kollar bilderna, innan hon försvann runt sjön och jag såg inte riktigt hur de blev i displayen på kameran heller, men hemma var det skakigt och suddigt och hon tryckte av alldeles för hårt, så är det tyvärr ibland.
    Karpen föll för detta, 2 x 15 mm Coconut Krill boilies och en liten bag, som var dippat i den tillhörande dippen och jag vet inte hur många som har gått bet på detta, sedan jag fick hem några påsar och dippen, men det är många.
    Med ett spö uppe och på väg att sätta tillbaka fisken, så hör jag att mitt andra spö morrar och spolen går för fullt och jag blev lite ställ i ett par sekunder.

    Fisken sitter där och även denna föll för samma rigg, men med två Krillerboilies och en bag, som var dippad i Mistrals I 40 dipp. 3 timmars väntan och sen 2 karpar på 3 minuter, vad hände? Jag vet! Vinden blev för kall för Satan och han stack!

    Jag ringer Hermansson, som är på Hösträffen i Rismåla och fisket är segt som sirap, bara 4 man deltar och det skulle komma en fin Radkarp till Mats Olsson efter 18 timmars fiske, som vägde 4,4 kilo och det var ända nappet som hade varit, mer än så vet jag just nu inte.
    Mellan 13 - 14 har jag en del konstiga plock och bleeps och jag tror till en början att det är Braxen, som är i farten, men dessa brukar väl hålla på tills dem krokar sig, men inte och jag får för mig att det kan vara karp och gör denna rigg.

    Kordas Kurv Shamk i storlek 10 ett väldigt litet bete i form av en halv Coconut Krill Dumbell och ett vit hairstoppcorn och sen 120 gram Grippa bly och en bag skickas ut bland mina boilies och nu tar det ungefär 40 minuter med bleeps på det andra spöet och sen kommer morrande ljudet tillbaka på högre spö, en karp har gjord bort sig än en gång.
    Det var denna och efter den fisken var jag tyvärr tvungen att åka hem, men jag hann att skicka ut lite boilies och förhoppningsvis kan platsen vara ledig i morgon bitti och då sitter jag där igen en stund.

    Vem vet, det kanske finns flera som låter sig luras då, jag kommer att ha Kriller dippen med mig, den ligger redan nerpackat! Skulle det sitta någon där, så blir det Gloryhole i alla fall!

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 740 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X