Svål Fishing: Höst fiske?? nja inte riktigt än. 2013-09-15 13:44 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Höst fiske?? nja inte riktigt än. 2013-09-15 13:44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Svål Fishing: Höst fiske?? nja inte riktigt än. 2013-09-15 13:44

    Heldag stod på agendan och jag och skägget skulle köra en heldag på nytt ställe.
    Vi har hört talas lite om stället och hört det ska vara lite klurigare att lura upp dom större.
    Men ett försök skulle det bli, väl ut möttes vi av ganska mycket båtar och folk som stod fiskandes efter strandlinjen och bropelare, högt fiske tryck öhh ja, men dom fiskade aborre, eller fiskade och fiskade dom pilkade abborre, och fisk fick dom hela tiden.

    Jag började lite med att rigga taffsar och grejer, då skägget kände sig het på gröten så började han fiska på direkt, plöstligt säger han!!

    Skägget: öhhhh jag fick en mås på första kastet!!!
    stubben: hahah lägg av.
    Skägget, jo det är sant jag fick en måsjävel.

    och när jag tittar upp från mina pinaler ser jag en mås som motvilligt backar mot båten!!!!



    Linan hade lagt sig runt benet i utkastet.


    Måsen hade ingen chans då han drillades i på 8,3fots 10oz (300g) spö och 0,35 lina
    Men efter vägning i fågelbur och vingbreddsmätning konstaterar vi att det vart skäggets nya mås pb.



    Och för er mås älskare fick måsen åter sin frihet och flög iväg glatt en erfarenhet rikare (=

    Nog snackat om måsjäveln.

    Fisket i sig var lite som vi hade förväntat oss mycket smått och ingen kontakt med något större.
    Så efter en dags fiske så lyckades vi skrapa ihop 28 gäddor en mås och en brax (=.
    Medelvikten var skrämmande lågt och var under 1 kg.

    Fick även en rapport från skägget som varit ute i veckan och fiskat och fått denna fina fisk, dock ingen vikt och inget mått. men skägget tror på över 7kg och lätt över metern, ser riktigt jävla fin ut.



    idag i skrivande stund så har vi fått lite fina rapporter från "mörtis" och gäddmicke bröderna som jagar stormadamer.
    Så ett inlägg från dom i veckan hoppas vi på.

    snart blir det stort (=

    /stubben



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 740 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X