Ranglers: Månad sedan sist - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Månad sedan sist

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ranglers: Månad sedan sist

Mer än en månad sedan jag skrev sist. Tiden flyger iväg. Har fiskat flertalet gånger sedan sist, dock inga längre turer och inga monsterfiskar, därav bristen på blogginlägg.
    Jag och Karin åkte härom veckan runt i skogarna i dagsås för att reka sjöarna som ingår i Centrallhalländska FVO. Har ingen vidare koll på dessa sjöarna alls, varken vart de låg och ramper m.m. Men vi hittade alla sjöarna, även om vi inte har full koll på hur man kommer när alla för fiske. Vi lokaliserade även ett par ställen där det är möjligt att lägga i båten. Vilket vi gjorde helgen som var. Ett par timmar i skärsjön resulterade i ingen fisk alls.
    På 8 diverse fiskepass med olika inriktningar har jag inte ens fått en handfull med fiskar. Bla har jag hunnit med, trolling i Skällingesjön, mete i Lillsjön, flötestrolling i Hultasjön, multe span vid två tilfällen i havet.
    Däremot har jag kunnat putsa mitt rekord på Bäcköring lite. Igår fick jag även PB på sarv på ett metepass i Humsjön. Karin gäddmetade även igår för första gången och lyckades landa sin första gädda på mete. 3.7 kg och 86 cm lång.
    Så förutom lite små förbättringar på några arter har fisket inte vart någon vidare sista tiden, men grejerna i vattnet är de som gäller. Annars får man verkligen ingen fisk.
    Mer fiske snart, bla har vi en inplanerad fiskeweekend inom kort.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar