Grymt multefiske med pb +5kg | Team Glommen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymt multefiske med pb +5kg | Team Glommen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Grymt multefiske med pb +5kg | Team Glommen

    Stack ut själv på förmiddagen till en plats som brukar va het med dem förutsättningarna som rådde idag. Väl på plats så fullkomligt kryllade det av Multe, kastade ut några brödbitar på ytan som nästan genast slukades. Satt och studerade Multarna en stund och såg att det bara va mindre fisk som tog på ytan (upp till max 3kg.) Riggade därför om till flötmete och missade nästan genast ett hugg av en bättre fisk. Efter ca5min så nappade det igen och nu satt den där. En riktigt stor Multe som drog iväg på några grymma rusningar, och efter ca 20 min och en del bökande drog den iväg igen runt ett stort stenröse och lossnade. Kroken va rätad, inte jättekonstigt med en tunn trekrok i st14 men det har faktiskt aldrig hänt tidigare. Satt kvar en stund men nu va det bara några strömultar kvar på platsen. Åkte därför hem och åt middag. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Ringde sen Daniel som inte va sen att hänga med på ett eftermiddagspass. Och väl där så såg vi genast en grupp på kanske tio skapliga Multar som patrullerade på platsen. Efter kanske en halvtimma så guppar mitt flöte till, snabbt mothugg och fast fisk. Nu börjar den sjukaste fight jag vart med om. Multen går mest och bökar på djupet utanför och gör nästan inga explosiva rusningar alls, verkar knappt bry sig om att den är krokad. Efter kanske en timma och hundra meter ifrån där den högg ser vi Multen tydligt första gången och blir faktiskt lite besvikna på storleken. Efter ytterligare 20min så har vi den ialla fall säkrad i håven där den får vila en stund. Sen vägning och mätning, och den vägde ändå 5,140kg och va 75cm lång. Nytt pb och en sjukt stark Multe som simmade iväg piggt efter en fight på 1h och 20min. (helt sjukt)




    Alltid skönt med pb men kan ändå inte sluta undra vad den jag tappade på förmiddagen vägde. Daniel filmade även lite under drillen får se om han orkar klippa ihop något. *Skitfiske på er. /Tobias



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X