Carpstalker: I will shoot ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: I will shoot ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Carpstalker: I will shoot ...

    Jag har försökt att lugna ner mig, men det hjälper inte, inte ens febern som sitter i kroppen och förkylningen, kan stoppa min rädsla över orden som min fru sa på vägen hem från Rismåla i lördags: - Bara så du vet så har vi fått tillökning i familjen! Vadå tillökning i familjen? - Du får se när du kommer hem!

    Tankarna gick till lite nya akvariefiskar, då alla är för gamla eller för unga för barn och snart var vi hemma och jag fick se detta ...
    Who are you?
    ... en större bur stod på dotterns skrivbord och i ett lilafärgat hus stack en Råtta fram skallen! - Visst är den gullig pappa, sa min dotter? I was schocked and stunned by the same time och fick inte ut ett ord, vilket är ovanligt för mig.

    178 kronor styck per Råtta och lägg sedan till buren, mat, tillbehör och leksakerna dem har, det kalaset hamnade styvt på 1300 spänn och vem har betalat detta? You´re damn right, it was me!
    We want your baits!
    Stammande svarade jag - Jo den är nog gullig, men jag såg bara två bilder, som målades upp framför mina gråblåa ögon. Den ena var när dessa, för det var två stycken Råttor i buren, hade hittat mitt lager av Mistral Baits och alla mina partikelbeten.

    Den andra bilden, var en gråtande dotter, kransen med R.I.P, dem två träkorsen på uppe berget, ett rykande gevär och Gonzo blodig runt käkarna, du gode Gud, hur ska detta gå?
    Alla har dem varit små!
    Det är två hanar pappa, sa dottern till mig. - Ja, det hoppas jag verkligen, annars har vi 36 stycken Rats i huset nästa fredag! - Det är inte Råttor, det är dvärghamstrar, de lever i högst två år pappa!

    Två år! Dessa är 4 månader, så det återstår 20 månader av deras liv, OM dem sköter sig, men 20 månader är 80 veckor x 36 = 2880 ungar! Jag hoppas verkligen att det är två hanar, flicka lilla!

    Dvärghamstrar! In my arse! Jag vet precis hur det går, om dessa kommer ut i friheten och får äta upp sig, jag har sett dem med egna ögon och det går fort ...
    Dvärghamster?
    ... eller hur? På bara några månader är alla mina beten borta, samtliga spöhandtag uppätna, söndriga väskor och urdruckna dippburkar ... Nä fy fan, det är dags att engagera sig i denna fråga, innan det går för långt!

    De kan väga över 40 kilo och vad händer när allt är uppäten inomhus? Tar dem träden i trädgården, de kan faktiskt sätta i sig en hel Ek på en förmiddag och kanske en redskapsbod till efterrätt!
    Jag måste ner i källaren Husse!
    Jag tog ett snack med Gonzo och han är numera anställd på heltid och är inkvarterad i källaren, var dessa så kallade dvärghamstrar bor och man ser på honom att han redan har koll på läget.
    My Gun is loaded and I will shoot to kill!
    Själv har jag rengjord bössan och den står laddat, skott har vi gott om and I will shoot ... Vi har lagt upp ett vaktschema, så källaren är bevakat 24/7 och Gonzo har vakten, när jag inte är hemma och han har ledigt, när jag är hemma.
    Take it easy Husse, I will kill the Rats for you!
    Jag är orolig för mina beten, spö och vad fan dessa ludna creeps kan tänkas äta eller förstöra, men Gonzo försäkrade mig, att antingen håller dem sig i buren eller så blir dem två lätta skrovmål.

    Jag blev lugn av detta och med en klapp på hans huvud, lovade jag honom båda, om jag bara fick chansen att få ett skott i Råttan!

    I morgon, om det inte blir skottlossning, eftersök mm, så titta vi på mina Tackelboxar från Wychwood och hur jag har inrett dessa, jag gillar att ha allt i en större box och det jag använder mest och oftast i en mindre box eller ask.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X