ThePikeFather: Fiske för alla går ihop med Fiskejournalen. 5/9-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Fiske för alla går ihop med Fiskejournalen. 5/9-13

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Fiske för alla går ihop med Fiskejournalen. 5/9-13

    Fiske för alla, precis som rubriken löd går ihop med Fiskejournalen.

    Enligt pressreleasen:
    “-Beslut har fattats att Fiske för alla, som förvärvades av Aller media i maj-13, går ihop med Fiskejournalen. Fiskejournalens nuvarande chefredaktör Martin Falklind fortsätter i sin roll och den sammanslagna tidningen kommer att heta Fiskejournalen.”.*
    Vidare kan man i pressreleasen läsa:
    “– Vi skapar i och med sammanslagningen Sveriges i särklass största fristående sportfisketidning och tror att den kommer att tas emot positivt av både läsare och annonsörer. Samtidigt blir det en uttalad satsning på flugfiskesegmentet, som delvis riktar sig till en annan publik inom fiskesegmentet, kommenterar affärsutvecklingsdirektör Hans Althin.”
    Här tänker jag som konsument att bredden av tidningar är av fördel, jag har hellre två fisketidningar att välja emellan än en. Verkar mest vara ett ekonomiskt beslut av Aller, man köper upp konkurrent och lägger ner. I finare termer så går man ihop. Då finns det färre val för annonsörer att göra, och kvar taaadaaah, här har ni Fiskejournalen. Vi är störst! *Men det kanske inte är någon nyhet vad kommer till konkurrens. Störst går först säger man ju.
    En fördel som nämns i pressreleasen som man alltid undrar över när saker läggs ner är personalsidan, men där låter man hälsa:
    “-Förändringarna innebär ingen påverkan på fast anställd personal.”
    Sweet om det motsvarar verkligheten. (?)
    Vill ni läsa hela pressreleasen så finner ni den här:

    Som en uppmaning till er på FFA och Fiskejournalen kan jag tipsa om en riktigt fin låt som kanske gör er glada. (Om nu inte alla sitter och hurrar över sammanslagningen/nedläggningen)?
    Hoppas av hela mitt hjärta att detta blir bra!!
    Allt gott!
    //TPF



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X