Roligt gäddfiske i KNA | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Roligt gäddfiske i KNA | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Roligt gäddfiske i KNA | Pike Passion

Landade tillbaka i Karlskrona för en vecka sedan och suget var stort att komma ut och drilla skärgårdsgäddor igen. Snackade med Alexander och spikade två pass. Starka, vildsinta, grovbyggda gröna torpeder skulle det bli så här i slutet på augusti. Två 8-kilosgäddor och flera 5+; ett riktigt kul gäddfiske! Först blev det ett kortare eftermiddags/kvällspass, vattnet va ca 17 grader och vädret mulnade på efter veckans tidigare soliga dagar. Jag började med att fiska som en kratta och bomma fisk på fisk. Ett hårt hugg klippte min herring shad och i mothugget gick linan av trots lång tafs med nykapad och omsorgsfullt knuten lina. What happened? Som tur var gick det bättre för Alex och jag fick i alla fall gläden att håva hans fiskar. Snart har han en bra gädda på som kommer in som ett tjuring ånglok. Den är lång! Den är grov! Hurra hurra så blev det spänning i båten medan den rusar omkring längs med botten. Efter en skön drill lyckas jag kvickt svepa den i håven vid första lämpliga tillfälle. Alex har här tagit en 106cm lång och 8,6kg tung gädda, stort grattis! Vilket fint exemplar. På nästa kast sätter Alex dit en ny hungrig gädda, som visade sig vara en 5+firre. Två kast efter den fick han en 3,5 kilos. Bra där!! Resultatet blev 5-1 till Alex. Dag två. Heldag. Skapligt gropig sjö med vindar från sydväst och ett väldigt växlande väder, grymt. Gäddan visade sig vara i stöten men det var inte förrän framåt eftermiddagen som dom verkligen kom igång. Dagen innan hade jag införskaffat några nya gummibeten som verkligen fick sig en inkörning. Vi hittade ställen med gäddor i 2, 3 och 4-kilosklassen som högg hååårt. Vissa gäddor sög in betena så pass att det blev lite besvärligt att kroka loss, men är man två i båten går det lättare. Denna dag var det ombytta roller och det var min tur att bända fisk på fisk. Bortåt kvällen krokade jag dagens firre på ett långt kast. Den kom in lugnt och tungt, spänning igen. Alex håvar och fiskelyckan är åter på sin topp! Gäddan vägde 8kg och var 100cm. Dagens mål med en metersfisk var nådd. Under kvällen tar vi även varsin gädda i 5-kilosklassen. Resultatet blev 15-5 till mig. Så här finurlig min får man efter en sjukt kul dag på sjön.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar