Team Adrenalin: Fiske med grabbarna. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Adrenalin: Fiske med grabbarna.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Adrenalin: Fiske med grabbarna.

    Nu börjar vi gå mot höst och vattnet blir så sakta kallare. Regnet kommer mer och mer syre satt vatten och mulet, vinden börjar så sakta rulla in.. Det går inte längre jag måste bara ut!
    Vi drar iväg underbart! Det laddas med pannkaka här ska bändas gädda.

    Brorsorna

    Så båda mina söner i båten idag så galet kul. Då min äldre son Rasmus inte är den mest hardcore fiskaren om man säger så. Men jag tog med lite gädd mete grejer vilket inte är min melodi men bara han följer med tänkte jag….
    Efter en stunds metande smäller det en abborre, den får bli gäddmete bete.

    Men min plan går i lås spinn fisket skall gå bättre, det gav jag mig bara ,,, på. Och det gjorde det efter tag åker borren av och Rasmus står och svingar spö!
    Illex spinner bait blir valet, och Rasmus får napp. Men han får kämpa ett bra tag innan mothugget sitter. Men skam den som ger sig.

    Adam hade nya drag från Mälare Lure som skulle fiskas in idag. och det gjordes det. Han fick på flera fina One Off tailar. Galet fina färger som jag är djupt imponerad av. Och Adam gjorde inte gäddorna besviken…..
    Jerkbait något nytt för Adam Mälarlure riktigt fint bete.

    Adams egna färg.


    Adam har verkligen hittat variation i sitt fiske fast han kör med ett och samma drag. Han jerkar on off betet spinnfiskar hem den bara rakt eller twitchar den sjukt kul att se.
    Denna färg fick hårda hugg Galet fin färg!


    Sen bara rulla det på bete efter bete Adam bara levererar.


    NITRO BOLE SHAD 180


    Tja vad säger man, den bara levererar gång på gång. Gummit är riktigt bra fin textur som håller gädda efter gädda. Visst får man bara små gäddor så håller en jigg inte lika länge. Men faktum är efter fiske med denna jigg bra många turer nu hela våren och sommaren. Så visar den bara mer och mer sin potential. *Medelvikten är fin det gillas. Denna färg har bara dominerat och bara fortsätter göra det.
    När man ser jiggen i butiken kan man nog luras av dess storlek. Men gör inte det, dess smala profil gör bara att den vickar fint. Så där sakta fram med en snabb fin paddel rörelse. I mitt tycke väldigt bra gång och tydligen för gäddorna med . Om man vill ha på doft gel/smet på den så sitter det bra i mönstret en klar fördel.
    Finns på bland annat på Sportfiskeboden Västerås.
    Det var synd vi inte fick denna fight på film för det var något i häst väg till stark gädda.
    Skaplig rygg…




    104 cm, 8000 gram urstark.
    Over and out
    /Jonas



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X