Meningen var att det skulle bli en tidig morgon/förmiddagstur idag, innan regnet kom.
Men jag var totalt död i morse och vaknade inte av klockan så ca två timmar senare än planerat gled jag ut på sjön med spegelblankt vatten under mig och regntunga moln ovanför.
Farsan som var ute i tid hade redan landat en fin gös på 4,9 kg. Han börjar lära sig det pelagiska fisket nu :-).
Men gösarna var svåra. Såhär såg det mestadels ut på lodet.
Fisken går upp och inspekterar jiggen. Men spottar bara på den och viker undan.
De var inte alls på lekhumör idag!
Men till slut lyckades jag lura upp en!
Den hängde längst ut på stingerkroken så det var precis jag lyckades håva den.
Och eftersom det var enda fisken får vi väl ta med ett foto till.
Mattias då? Jo han fiskade gädda.....sin vana trogen.
Tjaaa, vi tar väl med en bild till! MOOHAHAHA!! Det här var fiskarna vi fick idag:-( Det var med andra ord riktigt jävla supertrögt. Men det är väl bara att spotta i nävarna och ta nya tag? Tjipp//Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Men jag var totalt död i morse och vaknade inte av klockan så ca två timmar senare än planerat gled jag ut på sjön med spegelblankt vatten under mig och regntunga moln ovanför.
Farsan som var ute i tid hade redan landat en fin gös på 4,9 kg. Han börjar lära sig det pelagiska fisket nu :-).
Men gösarna var svåra. Såhär såg det mestadels ut på lodet.
Fisken går upp och inspekterar jiggen. Men spottar bara på den och viker undan.
De var inte alls på lekhumör idag!
Men till slut lyckades jag lura upp en!
Den hängde längst ut på stingerkroken så det var precis jag lyckades håva den.
Och eftersom det var enda fisken får vi väl ta med ett foto till.
Mattias då? Jo han fiskade gädda.....sin vana trogen.
Tjaaa, vi tar väl med en bild till! MOOHAHAHA!! Det här var fiskarna vi fick idag:-( Det var med andra ord riktigt jävla supertrögt. Men det är väl bara att spotta i nävarna och ta nya tag? Tjipp//Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)