gavleoring: Regnbåge | Äntligen revansch på sjön med de stora regnbågarna! 3,01 & 3,4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Regnbåge | Äntligen revansch på sjön med de stora regnbågarna! 3,01 & 3,4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Regnbåge | Äntligen revansch på sjön med de stora regnbågarna! 3,01 & 3,4

[FONT=Verdana]07:15 var vi på plats vid Hubo-Långsjön den här sista augusti-fredagen jag och Kristoffer "Mackan" Makaroff. Siktet var inställt på sjöns stora regnbågar och jag ville ha revansch sedan förra gångens bompass. Mete var vi rörande överens om att starta med, precis som de flesta andra vid sjön den här morgonen. (Otrolig uppslutning av fiskare redan när vi anlände 07:00) Vi riggade spöna i början av sjön och påbörjade metet. Stora fiskar gör då och då lufthopp som håller spänningen på topp.

Men timmarna går och inget händer, vi börjar fundera på vad vi gör för fel? Men vi verkar inte vara de enda som har dåligt fisk på mete. Envisa som vi är så fortsätter med metet,
    vi byter deg, olika djup osv. men nada! Vår fiskegranne en bit bort får hugg, och han ropar :- Kan ni komma och håva?? [/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT][FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Mackan sprang dit och kunde efter en stund håva en för den här sjön mindre regnbåge [/FONT][FONT=Verdana]på ca.2 kilo. Vi gick tillbaks till vår plats, inget hände där så vi beslöt oss för att äta lunch. Efter detta så kändes det som att krafterna och hoppet vaknade till igen. Men metena som låg ute , låg så stilla??? Vid halv tre-tiden hade jag fått nog, vevade in metet hängde på ett skeddrag, gjorde 10 kast, men inte ett liv. Byte av drag, nytt kastande men inget nu heller. Nu bestämmer jag mig för att prova ett större och tyngre drag, mot de jag tidigare provat.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ett kopparfärgat drag, 32g med röd långsida inköpt för älvfisket hos Najc Jakt och Fiske [/FONT][FONT=Verdana]skulle provas. Kastade nu så långt jag bara kunde, draget hamnade mitt i sjön.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Mackan som också testat drag, höll som bäst på att rigga på metet igen när jag signalerar [/FONT][FONT=Verdana]fisk. Det blir tvärstumt i andra änden, men fisken släpper lika fort som den huggit! Mackan tittar tveksamt mot mig, jag gör ett nytt långkast och när draget slår ner hugger en hyfsad båge! Två kast och två kontakter! Efter en stunds drillning kunde fiskekompisen håva en 3- kilosbåge, och jag hade fått min revansch på sjön.

[/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Verdana]Det var drag som fick bågarna att tända till, helt klart! Sedan hade jag ett par sköna hugg till, varav ett där fisken gick upp och gjorde en hög saltomortal innan den klev av. Ytterligare en 3-kilos lyckas jag landa innan dagen är till ända. Mackan blev utan idag, men då tar du revansch nästa gång! Återigen ett riktigt skoj fiske vid en sjö som har fiskar i en kaliber som är svår att finna någon annanstans i vår närhet. Rekommenderas!![/FONT]

[FONT=Verdana]OBS:
    Vid platsen där man köper fiskekort (röda skåpet) så
    är det förbjudet att parkera på cykelbanan! Se mer om sjön
    hemsidan
    [/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana][/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar