Fiske med Nygren | ShitFishing.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske med Nygren | ShitFishing.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske med Nygren | ShitFishing.se

I tisdags var jag och Fredde Nygren ut till Ockelbo där vi skulle testa vertikal-fiske efter gädda. Varken han eller jag har vertikalat efter gädda förr. Så skulle bli riktigt roligt för oss att testa med mitt ny Garmin echoMaps 50 lod. Det började med att vi gled över ett djup där vi vet det finns bra med gädda och betes fisk. Så vi kunde ställa in lodet. Slutade att vi ställde in det på dela frekvens, med dubbla realtids fönster (kommer film senare med mina inställningar). Hur fisket vertikal gick för oss? Ja, nått hugg hade vi men inte mycket mer, hade väll inte allt för höga förhoppningar heller. Så vi över gick till det gamla heliga gädd-fisket, att driva vindsida sida och med lodet hitta betes fisken som var en bit från vassen och beta av runt. Vilket och skulle ge ut delning. Rätt snabbt så skulle ett par mindre snipor vara landet. En bit längre upp i vassen hörde och såg vi en gädda som verkligen härjad på bra, men allt för långt in för att komma åt.     ShitFishing!!! Daniel Lindberg

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://ShitFishing.se
    Finns även på Facebook:
    http://www.facebook.com/Shitfishing.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar