Snart dags för Gädda igen! | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snart dags för Gädda igen! | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snart dags för Gädda igen! | BigPig Fishing Team

Lovade senast att uppdatera lite oftare här men pga. att semestern varit fullspäckad med program, så har det inte funnits mycket tid över att tillbringa framför datorn.

Själv har jag varit ut på några abborrsatsningar, varav ett seriösare med en kollega för ett par veckor sedan. Hela dagen spenderades i mitt "hemmavatten". Blev en riktigt trevlig dag, trots att fisket stundvis var lite trögt. Utforskade en del nya ställen och hittade några intressanta spots som löns att fiska av noggrannare framöver.

Själv brukar jag anse att Villa-avslutningen (sista veckoslutet i Augusti) är startskottet för höstfisket efter gädda. Vid denna årstid börjar vattentemperaturen igen sjunka och gäddorna påträffas igen inne på grundare vatten. Då snackar vi de större exemplaren, snipor finns ju förstås att krokas året runt i grunda vassvikar och lite var som helst.

Det sena höstfisket kan vara otroligt påfrestande för både kropp och "knopp". Förra höstas gjorde jag tillsammans med Jonas Sund och Frank en ordentlig satsning med flötestrollingen i ett närabeläget vatten i slutet av oktober. Termometern visade flera minusgrader och snön vräkte stundvis ner horisontellt. Inga kläder i världen kunde hålla oss varma, men visst var det värt att åka ut när Sund krokar, drillar och landar en nästan 8 kg:s gädda på en levande mört. Mera sådant till denna höst!

// Sundfors

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar