Taila ett Sf spinnerbait 82+ | Sf lures - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Taila ett Sf spinnerbait 82+ | Sf lures

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Taila ett Sf spinnerbait 82+ | Sf lures

Denna gång tänkte jag tipsa om ett spännande sätt att variera spinnerbaitfisket för er som är ägare till ett Sf spinnerbait 82+. Ända sedan SvartZonker Bigtail släpptes på marknaden har rapporterna om dess förträfflighet duggat tätt. Den långa slingrande svansen ter sig oemotståndlig för stora som små gäddor, och i kombination med ett spinnerbait torde succén vara ett faktum.**Anledningen till att*tipset*är riktat*till denna tungviktare i spinnerbaitarsenalen är just den höga vikten.*De lättare modellerna får svårt att behålla stabiliteten med en SvartZonker Bigtail därbak men med andra, lättare jiggsläp går det utan problem även då.
    Det första jag gör är att ändra läget på frontöglan på min Bigtail med 90 grader. Detta görs lättast med två tänger. Anledningen är att den stora tailen ska fästas i löpande läge över kroken.
    Därefter tar jag bort eventuell trailerkrok från mitt spinnerbait och förbereder en gummipärla (8mm).
    Jag trär tailens främre ögla över betets krok och säkrar med gummipärlan.
    Därefter sätter jag fast lämplig krok, i detta fall en Gamakatsu 2/0, med hjälp av fjäderring alternativt fjäderring-lekande-fjäderring.
    Tack vare sina 82 gram klarar betet att hållas stabilt trots det stora släpet. Jag har endast testat gången hos betet och kan därför inte skriva något om hur detta ekipage attraherar hugg, men det långa, slingrande släpet i kombination med spinnarbladens rörelse och kjolens böljande gav en väldigt intressant och uppseendeväckande gång. Jag hoppas ni testar och själv återkommer jag efter testfiske med resultat.I övrigt har Sf-verkstaden här hemma i köket fortsatt vara en flitets plats. Sju beten har skickats sedan förra inlägget vilket innebär 23 beten på två veckor. Nedan ser ni dels de tre Sf bucktail 55+ i gulbrunt som levererats, dels de fyra silikonbeten som gått iväg.
    Tills nästa gång tillönskas ni alla: Skitfiske!Jakob Fagerlund// Sf lures

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar