Team fishseekers: Vredesutbrottet som satte stop för dagen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team fishseekers: Vredesutbrottet som satte stop för dagen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team fishseekers: Vredesutbrottet som satte stop för dagen!

I förhoppning om att fler 9+ fiskar eller rentav ett monster på 10+ fortfarande skulle vara på hugget körde jag ett pass idag igen. När jag lagt i båten och riggat upp lod m.m. så ringde en klocka som jag påmint mig själv om hela vägen till iläggningsplatsen… Tanka!”#&/&”(#
    Ett lätt irritationsmoment som får svetten att drypa och dessutom inte blev bättre av att en spattig hund får fnatt och vill springa av sig lagom jag dragit upp båten… Förbannad och svettig lyckas jag till slut få in jycken i bilen och fylla upp med dryck åt Mercuryn… Nästan 45 minuter åt skogen!!!
    Tur att Trackern går fort för första ekot jag släpper på ger en fisk, idag hade jag sagt till mig själv att låta bli alla ekon som jag inte är övertygad om att det är en riktigt stor fisk. Det är svårt… jag landar ett gäng i 4-5kgs klassen under ganska kort tid.

Kontoret för dagen, det går att bli mer nöjd! Förhoppningsvis kommer ni få se hur snart! Själva setupen och alla inställningar kan jag dock inte se att man kan få bättre, det gäller framförallt att lägga TID och energi på att få till dom inställningarna du trivs med. Att ha en Lowrance HDS-12 är inte bara coolt, det har faktiskt en väldans massa fördelar också. Mer om detta hoppas jag kunna gå in närmare på i en framtida artikel.
    En väldigt nyfiken hund ser på husse som väger och mäter dagens största till 6.6kg och 88cm. En urstark gös som jag verkligen trodde var större!

En utslagen kämpe efter att vi landstigit och lekt apa!

Dessa krabater börjar nu bli mer vanligt än ovanligt. Ibland är det riktigt roligt, men som idag när den här fisken står och stonkar rakt under båten under flera minuter och lurar mig till att det är en grov gös är det inte lika spännande. Otroligt bredryggad dam som säkert klämde 8kgs gränsen med sina 106cm.
    Dagen gick inte dithän jag ville, jag letade till 90% efter enbart riktigt grova ekon och då kan dagarna ofta se ut så här. Men, det är också smällar man får ta i jakten på den stora!
    Förutom dagens händelser är också värt att tillägga att ett eko som är bland det största jag fiskat på klev i göstakt på, endast för att ge några brutala gungningar i spöt och sedan kliva av… I vredesmod knäcks ett spö och ramsor som skulle få en kyrka att börja brinna ekar över sjön. Knäckt av detta packade jag ihop och åkte hem, endast för att nu sitta här och längta tillbaka… Snart är jag där igen!
    Tjingeling!
    / Rikard Jonsson

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 271 visningar