Strax innan kl 20 så lämnade vi hamnen för lite kvalitetstid/fiske tillsammans. Första platsen gav de enda abborrar vi fick idag.
Jag ansåg vi skulle ha en abborre-battle men Mia tycker nog att alla fiskar borde räknas för hon fick tyvärr bara upp en gädda och tappade de abborrar som högg på jiggen.
För mig blev det en godkänd abborre på 720 gram och ett gäng mindre.
När vi sedan flyttade oss till en ny plats så började även mörkret att infinna sig.Jag ansåg vi skulle ha en abborre-battle men Mia tycker nog att alla fiskar borde räknas för hon fick tyvärr bara upp en gädda och tappade de abborrar som högg på jiggen.
För mig blev det en godkänd abborre på 720 gram och ett gäng mindre.
Runtom oss så var de lite jakt på ytan, men kunde inte riktigt kasta på de då jag hjälpte Mia med ett trassel som jag inte riktigt förstod hur det gått till.
Efter att ha rett ut det förflyttade vi oss lite till, och det dröjde inte länge innan jag fick ett nytt trassel av henne att reda ut. Tror det berodde på för mycket lina på spolen så blir till att ta av lite lina från den rullen.
Får ta på mig att ha ordentligt förbered utrustning åt henne nästa gång, för Mia det blir fler turer.
Valde strax därefter att ge upp för kvällen. I ett mörker upplyst av fullmånen och min pannlampa så åkte vi in till hamnen igen och förtöjde båten för den här kvällen.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)