Team Colibri: Reefmaster vs Tyrifjorden - et eksempel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Reefmaster vs Tyrifjorden - et eksempel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Reefmaster vs Tyrifjorden - et eksempel

Jeg har knotet litt med Reefmaster i kveld, resultatet kan du se her. Dette er et kart generert av data jeg har samlet inn på Tyrifjorden. Området er ikke veldig stort, men poenget er å vise forskjellen mellom dette og feks Navionics.

Først et bilde fra Reefmaster. Hver svarte strek er en dybdekonjunktur, dvs en linje som viser en gitt dybde. Jeg har satt forskjellen mellom linjene til en meter, dvs at det er en meter i dybdeforskjell mellom linjene. Dette kan justeres, og det kan fargepaletten også. Her er rød farge grunt vann.De hvite flekkene eller områdene er områder hvor jeg ikke har sonardata enda.

Reefmaster
    Så til et skjermbilde av hvordan Navionics sitt nyeste kart av samme område ser ut. De tykke svarte strekene er spor som viser hvor jeg har kjørt. De tynne svarte strekene er dybdekonjunkturer slik som på Reefmasterbildet. Også Navionics har en fargepalett, her er blått vann grunt.

Navionics
    Det er greit nok at jeg må tåle å bli kalt elektronikknerd og utstyrsfreak, men jeg antar at det er flere enn meg som ser at det er en viss kvalitetsforskjell her? Dette er altså grunnen til at jeg ønsker å lage egne dybdekart for sportsfiske.

Jeg får dessverre ikke delt filer her, men det samme bildet fra Reefmaster kan eksporteres i filformater som fungerer på Lowrance og Humminbird kartplottere. Det kan også lages fil for Google Earth, slik at man kan studere kartet i Google Earth på en PC/ Mac, smarttelefon eller ett nettbrett. (Google Earth er et gratisprogram som kan lastes ned til stort sett hva som helst.)

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar