Två veckors semester på Gotland fick avsluta en lång semester. Under min vistelse fick jag tillfälle att köra en heldag i Tingstäde träsk där smågäddorna stod tätt. Tjugotalet gäddor och lika många abborrar kom upp för att sedan simma hem igen. Min lilla minispinrigg genererade samtliga abborrar utom en och alla gäddor (och den sista abborren) tog på mindre Sf Spinnerbaits. Jag kom i samspråk med Jonny som ansvarar för båtarna i sjön och vi bestämde att köra en halvdag tillsammans några dagar senare. Jonny visade sig vara en mycket kompetent jiggfiskare och hade dessutom stor kännedom om sjöns heta platser. Gotlandsvistelsens största abborre drog dock min sjuåriga son Wilmer vid ett kort kvällsfiske på nordöstra delen av ön.
Under de lata dagarna i hängmattan passade jag på att kolla av webben efter mina beten och fick se att ett begagnat Sf-bete*var till salu* i USA. Kul att ett bete tagit sig så långt! Jag undrar hur det hamnat där?Mailboxen har gått varm under semestern och beställningar på både beten och smycken(!) har rasslat in. I lördagskväll och tidigt på söndagsmorgonen jobbade jag med de första i kön. Tre Yellow Perch 55+ till Sundbybergs sportfiske och en beställning på två 55+, en 30+ och en 20+ färdigställdes. Nu åker flash och bucktail fram till de övriga betesbeställningarna.Till smyckena behövs lite kompletteringar men snart ska även de vara färdiga att visas upp.
I morgon är det dags att bege sig in i verkligheten igen då första arbetsdagen står för dörren. En underbar sommar avslutas i morgon bitti med något jag älskar: att få skicka iväg färdiga beten till en kund som jag vet ser fram mot att de ska komma.Skitfiske!Jakob Fagerlund// Sf lures
I morgon är det dags att bege sig in i verkligheten igen då första arbetsdagen står för dörren. En underbar sommar avslutas i morgon bitti med något jag älskar: att få skicka iväg färdiga beten till en kund som jag vet ser fram mot att de ska komma.Skitfiske!Jakob Fagerlund// Sf lures
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)