EPfiske: Sommarkväll med Abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EPfiske: Sommarkväll med Abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• EPfiske: Sommarkväll med Abborrfiske

Gårdagen började med regn och rusk i flera timmar. Hade planerat en vända abborrfiske på nån timme innan andra planer skulle skridas till verket! Vädret blev till slut väldigt fint, runt 20 och vinstilla så vi drog iväg strax efter middag.
    Jag och mor drog till flickvännens släktgård långt in i skogen där jag satte två syren förra sommaren. Helt ensamt och knäpptyst är det där, bara korna som betar på markerna hörs!

Nyfiken är dom också. Efter en snabb hälsning och konversation med damerna var vi i ekan. Mor min metade medans jag testade ul-spöet. Ena syret är bra gömt så vi hittade först de inte utan testade en plats på måfå, där var de heldött. Kom sedan på vilka riktlinjer jag valde ut och vi hittade till slut syret! Där var det fart kan jag lova direkt nappade en fin matfisk på metspöet. Och så fortsatte det! Det var hög omsättning på masken. Hade några efterföljare och ett missat hugg från en skaplig abborre som missade kroken några meter från båten. Syret har verkligen fått fart på den utvalda platsen

När masken började sina och vi började ställa in oss på att åka hem så såg jag ett sånt där perfekt “å herregud nu kommer det smälla”-område att kasta på. Pang! Ett par sekunder efter landning högg det på agat-spinnaren(som för övrigt måste vara en av världshistoriens bästa spinnare). Den var pigg och jag försökte styra undan den från näckrosbladen men icke. Körde fast och det var stutt, men jag kände att den var kvar. Ankrade loss och började närma oss näckrosorna så kom vi plötsligt loss. En korts stund bökande senare så var iaf en fin matfisk i båten!

Några kort senare så fick den simma vidare och vi drog oss hemåt.
    En sån där underbart skön sommarkväll!!
    /Emil

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar