Har varit dålig på att uppdatera våra turer den sista tiden. Men lovar skärpning på den biten nu dvs mer bloggande kommer det bli framöver. För vi har varit ute på en del fiske och väldigt blandat sådant. Det har inte varit några seriösa satsningar eller maratonpass men fiskat har vi gjort. Några turer efter sommartorsken har det blivit med fisk upp till 9 kg och väldigt bra mängdmässigt.Som vi skrivit tidigare så är det utan tvekan det bästa sommarfisket på många år. Två turer efter multe har jag med varit i väg på. Olle hade runt 20 multar som simma i en cirkel på ett ställe men dom var helt ointresserade av att äta. Dagen efter var jag på samma plats och då var där inte en fisk. Tyvärr börja det att blåsa upp så pass mycket så det blev omöjligt att se något. Jag var trots det i väg på några andra ställen men det gick inte att se! För ca en vecka sedan var jag och Daniel Möller och Jonas i väg på idfiske. Väldigt dålig aktivitet förutom 1 timme vid midnatt då Daniel också lyckades med att landa den största på 2680 gr ett väldigt trevligt och kul fiske som det helt klart blir mer av. Och till sista fisket som var en tur efter vararna i sundet. Det börja väldigt bra vi lägger oss för första drivan och rätt så omgående så får jag en slätvar. Vi går upp igen för ännu en driva och då smäller det till igen och ännu en slätvar kommer upp båda låg runt 500 gr ungefär! tänkte nu är det riktigt hett. Sen fortsätter vi fisket i drygt 4 timmar utan en enda var till. Dock får vi lite bifångster i form av sandskädda, skrubba och en hyfsad makrill på ca 800 gr. Så lite fiske har det blivit i allafall Framöver så kommer det bli en del fiske så häng med på bloggen!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)