Det hade blivit dags för årets premiärtur på sundet. Fiske efter torsk i närheten av Malmö och lite tester av båten stod på programmet. Med mig i båten hade jag en barndomskompis, Niklas. Båten verkade fungera fint förutom ”skvallerstrålen” för kylvatten. Någon som har haft problem med detta? Högsta temperaturen jag fick upp motorn i var 52 grader så*motorn får bevisligen fortfarande kylning.
Fisket då? Jag hittade omgående en enorm mängd Torsk men huvuddelen var väldigt små. På kort tid (ca 2h) tog jag mellan 40 och 50 torskar. De allra flesta var under minimimått men två godkända fick följa med hem. Har aldrig upplevt en sådan koncentration av torsk tidigare! Det är glädjande att det verkar gå bra för Torsken i Öresund.
Ett tack till Niklas som hjälpte till med båten!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Fisket då? Jag hittade omgående en enorm mängd Torsk men huvuddelen var väldigt små. På kort tid (ca 2h) tog jag mellan 40 och 50 torskar. De allra flesta var under minimimått men två godkända fick följa med hem. Har aldrig upplevt en sådan koncentration av torsk tidigare! Det är glädjande att det verkar gå bra för Torsken i Öresund.
Ett tack till Niklas som hjälpte till med båten!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)