sorseleman: 28/6-20/7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sorseleman: 28/6-20/7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sorseleman: 28/6-20/7

Vart mycket nu sista månaden. Började med ett äventyr i storvindeln i slutet av juni. Jakten efter de stora Ammarnäs öringarna inledes men det blev inte den succe jag hoppats på en fet gädda på drygt 8kg och en liten öring på kring kilot men fint var det och potensial finns när man lär sig vattnet och hittar det bästa ställerna. Sedan fick jag ta en tungt beslut och sälja min fina buster båt men det hjälptes inte och det finns fler båtar och nya båtar när livs situationen är bättre

Semetern började jag men att åka till Överstjuktan och fiska med två vänner. Det blåste så in i helvite att det blev inte så många timmar de första dagarna men dag tre vart det en hel dag och lite fisk fick vi. en kanadick nån öring och några påslag men de större fiskarna lös med sin frånvaro. Men oj så vackert det var där orörda skogar osv

Nu är man i fullgång med lax fiskandet. Efter flera hugg lyckade jag och min polare bärga var sin lax för två dagar sedan. Polarns var en fin lax på 9,6kg och jag själv fick nöja mig med en 8kg fisk men är hel nöjd men starten av årets lax säsong. Skit fiske på er och uppdatering kommer när man har tillgång till dator och tid nästa gång

Mvh Jani

Gädda Drygt 8kg

Storvindeln

Storvindeln

Storvindeln

Kristallklart vatten i Juktåns nationalpark

Övertstjuktan

Lapp pöjk

Årets första lax 8kg

Lax 9,6kg

Bra grejor för laxfiske

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar