Andreas Holmström: Abborre | Morgonfiske och nätrensning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Abborre | Morgonfiske och nätrensning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Abborre | Morgonfiske och nätrensning

Slutade jobbet kl 7 på morgonen och åkte direkt till hamnen. Efter vägen går Nicklas så precis med sina fiskegrejer så plockar upp honom. Nästan så vi planerat det så, eller de hade vi nog när jag tänker efter.

Sjösätter båten och puttrar iväg mot grundet.
    Det blåser från nord och vågorna hinner inte bygga upp sig så värst då där vi fiskar vilket är bra.
    Ankaret nyper fast ordentligt och vi börjar kasta. Andra kastet hugger de för mig och det är en fin abborre som inleder dagen. 914gram och 42cm lång randig kämpe grepar tag om min Orka shad. Hade idag bestämt mig för att ta hem lite matfisk men den här var alldeles för fin för att bli tillagad. Fick så fint simma hem igen för att kliva över kilot till nästa krokning.
    En härlig start på morgonpasset och huggen fortsätter komma men jag missar två tunga. Ena gången för jag tappar greppet om veven och den andra för att den inte krokades.

Efter det så blir det som det kan bli med abborrefiske. Det bara dör ut. Inte ett hugg på en lång period och vi flyttar oss. Inte då heller vill de hugga och vi förflyttar oss igen.
    Till slut så återkommer vi till första platsen men inte den gången heller vill de hugga. Däremot när vi bestämmer oss för en till förflyttning så hugger det till.
    I ankaret!

Det sitter som berg till en början innan det börjar ge med sig lite. Vi anar att det är ett nät vi sitter i och med hjälp av ena åran får vi upp det en bit.
    Efter att ha kämpat i närmare 40 minuter så får vi upp en del av nätet och någon annans gamla ankarlina. Tyvärr följde inte det ankaret med upp men vi lyckades rädda mitt.
    Vi tar efter det en sväng in i vassen för att skramla med lite buzzers, men endast en liten snipa lyckas jag väcka.

Vi återgår till abborrefisket och lyckas till slut lura upp några fler som fick följa med hem som matfisk. Dessa ska jag och arbetskollegorna tillaga inatt. Det känns bra att fått upp några efter att lite kaxigt sagt att det är inga problem att ordna färsk fisk.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar