Andreas Holmström: Abborre | 1,5kg landad, men för mig var de trögt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Abborre | 1,5kg landad, men för mig var de trögt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: Abborre | 1,5kg landad, men för mig var de trögt

    Vilket kontrast från gårdagen. När jag vaknade imorse så var det inga problem att höra hur regnet öste ner. Låg kvar ett extra tag i sängen och gav det värsta vädret chansen att dra förbi.

    Efter ett par koppar kaffe och förberedelser så åkte jag ner till båthamnen för att sjösätta. Gick helt problemfritt men sen ville inte utombordaren gå igång. Vilken frustration, men efter att ha fyllt på med lite mer bränsle och fortsatt felsökning så visar det sig att den gamla snurran börjar sjunga på sista versen.

    Den ville endast gå igång med växel i och på full gas. Minsta lilla jag lättade på gasen så la den av så full gas i omkring 4-5 knop var det som gällde. Hej va de gick.

    Jag inledde fisket med jigg utan framgång, så bytte över till popper och fiskade långt in på grunden. Det visade sig vara några enstaka abborrar som ville hugga då men inte var de många. Största som jag fick då vägde 530gram.
    Tog ett break för en andra frukost. Kaffe, fil och müsli så nära havsutsikt det bara går att komma.
    Efter det så växlade jag över till gäddfiske inne i vassen med buzzer. Idag var de lite mer aktiva och av 5 hugg så lyckades jag kroka en på ca 2kg.

    Hör sedan en röst hojta på mig, och det var Nicklas som tagit sig ut lite senare än vad de planerat.
    Jag fiskar vidare en kvart till innan jag åker upp till dem och vi fiskar mot samma plats efter abborre.

    Märker då att min Penn Sargus låter konstigt och den har börjat glappa. Även jag får ansluta mig till skaran av personer med en trasig Penn rulle. Hoppas dock att garantin gäller än och att det är lätt fixat för den kunnige.
    Strax därefter hugger en finare borre för Nicklas som väger in på 830 gram och mäter 42cm.
    Mitt fiske är fortsatt trögt och efter 1 gädda och 4 abborrar ger jag upp för dagen.
    Får lite senare en bild skickad till mig från Nicklas. Han har lyckats landa en fin abborre på 1500gram och en underarm lång. Han får komplettera med ett ungefärligt mått senare då han glömt måttbandet hemma. Till den första borren så lånade han mitt måttband.
    Det var roligt att köra lite riktigt efter gädda igen, speciellt med de ytliga huggen, och redan till onsdag eller torsdag bär det av till Älgnäs för en dags fiske igen med Erik.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X