Andreas Holmström: Jag och min far - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Jag och min far

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: Jag och min far

    I ett utlovat strålande solsken och närmast vindstilla hav så anlände jag till båthamnen.
    En lätt bris från syd, sydväst var utlovad under dagen och temperaturen skulle inte komma att bli låg.
    Dagen innan hade jag tagit upp "lillbåten" hos pappa och kört in till stan.
    Jag lastade fiskeutrustningen i båten och sjösatte efter en snabb rengöring av botten omkring klockan 08 på morgonen.

    Idag skulle även min far följa med ut och fiska för första gången på länge, och precis när jag fått i båten så dök han upp.

    Vi åkte ut på ett spegelblankt hav och började fiska av första platsen efter abborre utan framgång.
    Endast en mindre tappad gädda för pappa gav första stoppet.
    En förflyttning till nästa grund gav en abborre kring 500gram för mig. Släppte snabbt tillbaka den i hopp om att ha hittat ett stim, men inte då. Helt dött därefter.
    Vi sadlade om till gäddfiske och gav oss in i en vass med buzzers. Ett hugg och en Salmo slider var allt det gav. Betet såg jag ligga flyta inne i vassen medan pappa drog oss mot stråt han fastnat i.
    Vi cirkulerade sedan vidare för att testa efter abborre igen.

    Då högg en gädda på ca 2 kg med ett rejält sår som snabbt fick simma hem igen efter avkrokning.

    Vi körde sedan vidare i solskenet på flera platser utan att hitta några fler huggvilliga fiskar och vid 12 tiden så avslutade vi dagens fiske. En riktigt far och son dag har det varit.

    Imorgon utlovas regn och lite starkare vindar, som jag tänkt utmana. Hoppas att abborren är lite mer på hugget då. Tills dess, skitfiske på er alla.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X