Rejäl abborre på vertikalfiske. | Fiskepojken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rejäl abborre på vertikalfiske. | Fiskepojken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rejäl abborre på vertikalfiske. | Fiskepojken

Jag gillar att testa nya metoder. Jag skall absolut inte komma här och säga att vertikalfiske efter gös är någon ny metod men jag har aldrig testat den och därmed är fiskesättet nytt för mig. Kanske kan man kalla det en ny metod, trots allt, då det har blivit exploderande populärt de senaste åren. Jag har inte lagt någon energi på detta fiske då jag faktiskt tänkt att det verkar lite småtråkigt men efter det första göshugget har jag snabbt ändrat min uppfattning.

Fredag 13/7
    Jag slutade jobbet tidigare denna fredag.
    En fredag, speciell på det sättet att det nu väntade fyra lediga veckor. Solen sken och vinden var svag, hjärnan började surra med mig om gösfiske. Jag var sugen att testa vertikalfiske och när jag frågade Fredrik om han ville följa så blev vi två om att försöka lura några gösar.
    Vi mötte sjön med semesterkänslor, den mötte oss med en spegelblank yta och en strålande sol. Vid första stoppet var det spännande att sänka ner jiggen mot botten. Det dröjde inte lång stund innan Fredrik kände nåt och misstänkte abborre. Efter en stund kände jag något som naffsade och jag drog till. En tung fisk härjade på några sekunder innan den kom till ytan. En rejäl abborre landade snart i håven och semestern hade fått en annorlunda start.

Min största abborre någonsin. 1,78kg* 51cm
    Vi sökte av fler grynnor och Fredrik fick en gädda på 3kg innan jag fick uppleva ett göshugg. Det var ingen stor gös men jag såg den stiga på lodet mot min jigg och ….. …. . PANG. Den tog verkligen hårt. Sådär så det känns flera dagar efteråt.
    Senare på kvällen kom vi tillbaka till denna grynna.
    Vi stod båda och kollade på lodet då en fisk steg mot min jigg. Ingen tänkte på att det skulle hugga på Fredriks jigg och det var exakt det som hände.
    Ett stenhårt hugg följdes av ett mothugg och några tunga sekunder innan fisken gav med sig och visade sig.

2,7kg , en fin förstagös på vertikalfiske till Fredrik. Han fick även en till gös någon minut senare. Den vägde 2,2kg.
    .En helt fantastisk dag. Gösfiske i strålande sol är något jag vill uppleva fler gånger.
    /joel

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    fiskepojken.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar