Team Colibri: Yoshikawa - nytt stæsj som skal testes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Yoshikawa - nytt stæsj som skal testes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Colibri: Yoshikawa - nytt stæsj som skal testes

    Min nye interesse for leddede swimbaits har ledet meg til et for meg hittil ukjent merke: Yoshikawa. At dette er ukjent kommer ikke som noe sjokk, dette "merket" er bare å finne på diverse nettbutikker basert i Asia og på ebay.

    Fra samme merke har jeg også kjøpt en Alabama Rig, som er en amerikansk sak typisk brukt til bassfiske. En Alabama Rig er det samme prinsippet som i trolling etter tropiske arter som sverdfisk kalles en Umbrella Rig, altså en sak som gjør at man bruker en kombinasjon av rene lokkeagn og agn med krok i, for å etterligne en stim med småfisk. Her hjemme kan det tradisjonelle markdraget, med flere spinnerblader som blinker og lager lyd i vannet, sies å ha noe av den samme effekten. Men mens markdraget har alle "lokkemidlene" etter hverandre, har denne riggen "lokkeagnene" i en sirkel.


    Alle gode ting er tre



    Modell KF3, 90 mm, vekt 9,5g farge M136



    Modell J-206, 105 mm, vekt 14 g farge M136
    De to swimbaitene håper jeg har fin gange, tiden vil vise. Fargen ser veldig bra ut, og krokene er VMC. Begge to har raslekuler.


    Erica tar en kikk på J-206



    Ditto for KF3
    Alabamarigg er helt nytt for meg, men til 20,- er den verdt et forsøk. Kanskje denne kan fungere på dypriggen i Tyrifjorden mot røyene som visstnok skjuler seg på dypet der?
    165 mm (4``), 18g (3/5 oz)





    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X