Efter mycket hemmafix och lite krasslighet på semester behövdes stridsvärdet höjas med ett kort fiskepass. Ringde Anders lite efter 10 och sen bar det av till sjön där vi möttes upp. Båda hade andra planer inför eftermiddagen så det skulle bara fiskas en kort stund. Direkt rodde vi ut till ett ställe som brukar leverera fiske om de är på hugget men inte idag. Vattnet är lite grumligare igen och varken betesfisk eller gäddor syntes till. Vi valde att drifta ner längs en kant i hopp om att lura upp några gäddor i båten och det var inte förrän vi nästan var klara med sträckan som den första gäddan visade sig. En härlig våg bakom min mcmio med bigtail visade att i varje fall en gädda var på hugget, tyvärr stannade den dock upp vid båten för att sent lojt simma iväg.
En kort stund senare kastar jag upp på ett flak med växtlighet och först missar en gädda betet, därefter missar jag två hugg från en annan gädda och slutligen krokar Anders en tredje gädda på väldigt kort tid. Vi har tyvärr inte mycket tid kvar att fiska på så vi väljer att ro upp och sen drifta ner över växtligheten och fiska i ytan. Efter några ankringar får jag åter en fin våg bakom betet, några snabba vevtag och sen pang! Fast fisk….skönt att slippa bompass. Den kämpar som en galning, helt ursinniga rusningar och en del hopp och vips så bryts mitt spö. WTF!!! Handbyggt St Croix, mitt av!!! Bara att drilla vidare och sen handlanda en fin sommargädda på 85 cm och en uppskattad vikt på 4-5kg.
Tar ytterligare en gädda på Anders andra spö men det känns rätt bittert. Giganten tog självklart in spöet för att skicka det vidare. De lämnar ju 5 års garanti men det kommer nog ta ett tag.
Notera hur spötoppen glidit upp till betet….suck!
Anders: 82
Martin: 35
Emil: 5
Tim: 10
Totalt: 132
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
En kort stund senare kastar jag upp på ett flak med växtlighet och först missar en gädda betet, därefter missar jag två hugg från en annan gädda och slutligen krokar Anders en tredje gädda på väldigt kort tid. Vi har tyvärr inte mycket tid kvar att fiska på så vi väljer att ro upp och sen drifta ner över växtligheten och fiska i ytan. Efter några ankringar får jag åter en fin våg bakom betet, några snabba vevtag och sen pang! Fast fisk….skönt att slippa bompass. Den kämpar som en galning, helt ursinniga rusningar och en del hopp och vips så bryts mitt spö. WTF!!! Handbyggt St Croix, mitt av!!! Bara att drilla vidare och sen handlanda en fin sommargädda på 85 cm och en uppskattad vikt på 4-5kg.
Tar ytterligare en gädda på Anders andra spö men det känns rätt bittert. Giganten tog självklart in spöet för att skicka det vidare. De lämnar ju 5 års garanti men det kommer nog ta ett tag.
Notera hur spötoppen glidit upp till betet….suck!
Anders: 82
Martin: 35
Emil: 5
Tim: 10
Totalt: 132
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)