Då var det snart dags för årets fetaste gäddtävling. På fredag kommer jag tillsammans med min gode vän Eitan slåss med 50 andra team om att ta dom 10 längsta gäddorna inom 24 timmar, tävlingen börjar 16:00 och avslutas 16:00 på lördag. Det kommer bli en utmaning utan dess like att fiska 24 timmar i sträck men attan så coolt. Förväntningarna hålls nere då mina gäddnerver för tillfället inte är så stabila, fokus har som ni vet legat på gösen hela året. Eitan är dock en mycket skicklig gäddfiskare med många trix i rockärmen så jag får helt enkelt förlita mig på honom
Massvis med rutinerade gäddfiskare kommer ansluta så kampen kommer bli hård, vi får hoppas att spriten som flödar under fredagskvällen kommer göra dom dåsiga inför lördagen Vi kommer uppsöka en ö tillsammans med duktiga Team Fishing For Fun för att snacka lite skit och vila under ett par timmar på natten. Det varma vädret kommer nog göra det brutalt svårfiskat så för min del så kommer 3D Herringshadsen tillsammans med Real Eels få arbeta stenhårt på grynnorna.
Det vore ju riktigt gott att landa 10st i den här konditionen, men jag är glad om vi lyckas med en
Hoppas vi ses där gubbs!
P.S
Glöm ej att klicka i ”Anmäl mig” knappen som finns till höger längre ner på sidan för att frekvent bli meddelad då vi gör ett inlägg på sidan.
/ Rikard Jonsson
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Massvis med rutinerade gäddfiskare kommer ansluta så kampen kommer bli hård, vi får hoppas att spriten som flödar under fredagskvällen kommer göra dom dåsiga inför lördagen Vi kommer uppsöka en ö tillsammans med duktiga Team Fishing For Fun för att snacka lite skit och vila under ett par timmar på natten. Det varma vädret kommer nog göra det brutalt svårfiskat så för min del så kommer 3D Herringshadsen tillsammans med Real Eels få arbeta stenhårt på grynnorna.
Det vore ju riktigt gott att landa 10st i den här konditionen, men jag är glad om vi lyckas med en
Hoppas vi ses där gubbs!
P.S
Glöm ej att klicka i ”Anmäl mig” knappen som finns till höger längre ner på sidan för att frekvent bli meddelad då vi gör ett inlägg på sidan.
/ Rikard Jonsson
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)