I onsdags blev det en liten fisketur till gössjön för att se om gösta var mer på hugget denna dag. Tyvärr stämde inte väderprognosen riktigt och vi möttes av regn och kall luft ute på sjön. Tuffade ändå runt och scannade av sjön. Intressant nog stod fisken pelagiskt på i princip identiska platser som förra gången och även lika högt i vattenkolumnen. Letade på andra platser men helt dött. Gösta var om möjligt än mer svårtrugad idag och visade inte mycket intresse för gratis mat i form av jiggar från diverse märken och av olika modeller. Gösen borde leka här nu eller väldigt snart, vet inte om det kan vara anledningen till det svala intresset? Eller kan det vara skit bakom spakarna? Näää, de är gösarnas det är fel på! Får köpa mer prylar, det är svaret på all motgång inom fisket. I brist på annat bjuder jag på lite ekolodsbilder från fisketuren som åtminstone inger hopp då man faktiskt ser att det finns fisk i sjön!

En fisk som i alla fall visade intresse..

Jag ser dig din solande Gösta!

Trevligt att du spanade in min jigg Gösta men du får väl återgå till ditt solande då

Fett eko

Apatisk Gösta, vad tänker du på? Inte då på mat och mumsig jiggar i alla fall..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

En fisk som i alla fall visade intresse..

Jag ser dig din solande Gösta!

Trevligt att du spanade in min jigg Gösta men du får väl återgå till ditt solande då

Fett eko

Apatisk Gösta, vad tänker du på? Inte då på mat och mumsig jiggar i alla fall..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)