Andreas Holmström: Bloggare tillsammans | Inleder med ett PB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Bloggare tillsammans | Inleder med ett PB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Bloggare tillsammans | Inleder med ett PB

Som jag tidigare nämnt så är vi ett gäng fiskebloggare som planerat lite fisketräffar och resor tillsammans.
    Jag och Daniel "Shitfishing.se" inledde detta igår med att jag åkte upp till Ockelbo efter jobbet för att fiska på hans vatten. Resten av grabbarna bor en bra bit söderut i landet så det får bli en gemensam sammankomst senare.

Efter att jag slutat för dagen kl 16 så blev det en drive-in middag på vägen till Ockelbo. Resan i sig tog strax under en timme så var framme till kl 17 hos Daniel.

Daniel svor lite över vädret, då solsken inte var något som han föredrog men vi packade in hans utrustning och åkte till macken. Dagsfiskekort löstet för min del och sedan var det raka spåret till båten.
    Ett rejält kastdäck tog jag direkt beslag på och bredde ut mig lite lagom.
    Vi gjorde några stopp i solskenet och fiskarna verkade inte vara på hugget till en början.
    Det fanns gott om näckrosor på en plats vi kom till så jag tog fram min Orka Gegule som har en ficka i sig som skyddar kroken från att fastna.
    Det tog inte allt för många kast och strax utanför näckrosorna så högg de till. Fisken kändes inte så stor men höll sig efter botten och vandrade i sidled. Utan större motstånd därefter så kom hon in till båten och jag blev nervös att kroken skulle lossna medan Daniel försökte få fram håven.
    Efter att hon gjort ett försök att dra sig från båten så fick håvade Daniel henne åt mig.
    Vid mätning så drog måttbandet ut sig till 106cm från käft till stjärtfena och vågen stannade på 7,160kg trots en tom mage. Ett nytt PB på gädda för mig på spinnfiske, och det skiljde endast 84 gram från mitt egentliga PB som togs på ismete.

Efter att hon fått återhämta sig under några minuter i vattnet så simmade hon hem igen.
    Kändes riktigt skoj att få fisken på Orkas nya jigg och se att fickan till kroken funkade perfekt. Hade riggat den med Orkas egna jiggskalle med. Fick en till mindre gädda på samma bete och även den satt fint krokad efter att ha huggit inne bland näckrosorna.
    De kommer snart upp på Ribatex.se till försäljning så håll utkik. Finns i flera olika färger och storlekar.
    Vi körde sedan på med rejält ökat hopp om mer fin fisk i solskenet men de som högg var riktigt små istället. Även abborrarna som jag gjorde ett försök på var riktigt små.
    Efter ungefär en timme så drog ett mörkt moln in över oss och det började regna svalkande innan solen tog överhanden igen.
    Till slut så fick Daniel landa sina första gäddor för dagen, men tyvärr var även de för små för att få förevigas.

Vid 21.30 bestämde vi oss för att åka in till land igen efter att jag fått 6 gäddor, ett gäng småborrar. Riktigt trevlig kvällstur trots körsträckan och att jag nästan åkte vilse på vägen hem. Lite inte blint på en gps i mobilen har jag lärt mig nu.

Nästa gång hoppas jag kunna få bjuda tillbaka med en fin fisk till Daniel när han besöker mig i min båt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
995 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 989 visningar